مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی:

قالیباف سیاست پنهانی کاری با نمایندگان ندارد!/ منش و روش قالیباف بر محوریت نمایندگان مجلس است

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۵:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۷۸۲۹
قالیباف سیاست پنهانی کاری با نمایندگان ندارد!/ منش و روش قالیباف بر محوریت نمایندگان مجلس است
بابک نگاهداری درپاسخ به این سوال که طبق گفته شما پنهان کاری از سوی رئیس مجلس در کار نیست، گفت: همانطور که گفتم رویکرد مدیریتی قالیباف در مجلس یازدهم، مبتنی بر مشارکت حداکثری نمایندگان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «جواد کریمی قدوسی»، نماینده مجلس یازدهم، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جناب آقای قالیباف جلسات ویژه شما در موضوعات گوناگون در محل دفتر کارتان باید کمیسیون محور و با دعوت از نمایندگان عضو کمیسیون‌های تخصصی انجام شود. در این صورت مجلس هماهنگ و مشارکت نمایندگان محقق خواهد شد.

این نماینده به نوعی از پنهانکاری و برگزاری نشست‌ها در دفتر شخصی قالیباف انتقاد کرده است.

:

«بابک نگاهداری»، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با این موضوع گفت: قالیباف در تمام جلسات مطرح می‌کند در کارهای مجلس، محور نمایندگان هستند. در جلسه روز گذشته شورای معاونین ایشان تاکید کردند در تمام کارهای مجلس محور اصلی نماینده است. قالیباف در سفرهای استانی که برای حل مسائل محلی و مشکلات حوزه‌های انتخابی و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی می‌کند، محور طراحی‌هایش مجمع نمایندگان استان و خود نمایندگان هستند.

او ادامه داد: در اکثریت قریب به اتفاق جلسات از جمله جلساتی که با تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شورای عالی اقتصادی سران سه قوه  است، قالیباف از پشتوانه کارشناسی مجلس و همکاری روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و رئیس کمیسیون انرژی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سران سه قوه برخوردار است و موضوع را در جلساتی که رئیس این سه کمیسیون حضور دارند مطرح می‌کند که کاملا مجلس در جریان کارها قرار دهند و اخیرا در رابطه با تصمیم‌گیری‌های سران سه قوه و وزیران در صحن مجلس شورای اسلامی توضیحات کامل و مبسوطی را به استحضار نمایندگان مجلس رساندند.

نگاهداری مطرح کرد: منش و روش قالیباف بر محوریت نمایندگان مجلس است. رئیس مجلس در دوره‌های قبلی مشاورینی داشته است و از ظرفیت مشاورین در سطح مشاوره برخوردار بوده و این حق طبیعی رئیس مجلس است ولی اصل اساسی در کارهای قالیباف تاکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها است. او در تاکیدی که داشت کمیسیون محوری را رویکرد حاکم بر فعالیت‌های تصمیم‌گیرنده‌های مجلس یازدهم دانست.

او در پاسخ به این سوال که طبق گفته شما پنهان کاری در کار نیست گفت: چنین ایرادی را اصلا وارد نمی‌دانم. همانطور که گفتم رویکرد مدیریتی قالیباف در مجلس یازدهم مبتنی بر مشارکت حداکثری نمایندگان است. ایشان سعی نمی‌کند تصمیمات را در بالا بگیرد و این تصمیمات را به بدنه مجلس تحمیل کند. پیشنهادها کاملا در سطح نمایندگان مجلس و با مشارکت حداکثری آنها به بحث گذاشته می‌شود و حاصل جمع نظرات نمایندگان تصمیم مجلس شود تا برآیند مجلس برآیند آرا و نظرات جمیع نمایندگان باشد. 

نگاهداری اظهار داشت: اگر بحث‌های بیشتری نسبت به مسائل و موضوعات کارشناسی در این دوره شکل می‌گیرد به علت رویکرد مشارکت حداکثر و اعتقاد واقعی قالیباف به جمیع آرا و نظرات نمایندگان است و به نظر من روش خوبی است حتی اگر در ظاهر اینطوری نشان داده شود که بحث‌ها و نقطه نظرات بیشتری نسبت به دوره‌های قبل مجلس مطرح می‌شود؛ این اتفاق یعنی مشارکت حداکثری.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز