گزارش روز؛

مجلس به دنبال دلجویی از نادران؟/ از استعفا نادران تا تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۵:۰۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۷۸۸۵
مجلس به دنبال دلجویی از نادران؟/ از استعفا نادران تا تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید
«سیدناصر موسوی لارگانی»، دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبر مربوط به استعفای نادران از نمایندگی مردم تهران گفت: اصلا و به هیچ وجه در این مورد صحبتی نشنیدم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ الیاس نادران که سابقه عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه در ادوار مجلس را دارد، انتظار می‌رفت که در مجلس یازدهم ریاست این کمیسیون را برعهده بگیرد اما حاجی‌بابایی اجازه چشیدن طعم ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را به نادران نداد. نرسیدن به ریاست کمیسیون برنامه و بودجه از انگیزه نادران برای کسب ریاست مرکز پژوهش‌ها کم نکرد اما تلاش‌های او در این زمینه هم، بی‌نتیجه ماند و ریاست این مرکز را به زاکانی باخت.

«سیدناصر موسوی لارگانی»، دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبر مربوط به استعفای نادران از نمایندگی مردم تهران ضمن تکذیب خبر به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: خیر. اصلا و به هیچ وجه در این مورد صحبتی نشنیدم.

البته تنها موسوی لارگانی نبود که خبر استعفا نادران را تکذیب کرد، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، هم این خبر را تکذیب کرد.

علیرضا سلیمی، عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس، هم به برنا می‌گوید: این خبر صحت ندارد و آن را شایعه قلمداد می‌کند.

همزمان با بالا گرفتن بحث استعفای نادران، خبر تشکیل کمیسیون جهش تولید در مجلس رسید. در واکنش به این خبر برخی گفتند مجلس برای دلجویی از نادران این کمیسیون را تشکیل داده که در نهایت با اعطای پست ریاست کمیسیون جهش تولید، او را از استعفا منصرف کند.

اما «جعفر قادری» عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه این کمیسیون از مجلس هشتم تاسیس شده است، در رابطه با علت شکل‌گیری این کمیسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این کمیسیون یکی از تجربیات موفق مجلس هشتم، نهم و دهم است که در مسائل مربوط به حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های اصل 44 که حوزه وسیع و گسترده‌ای است و نیاز است به صورت ویژه کمیسیونی روی این حوزه متمرکز شود و کمک کند، فعالیت می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به دستاوردهای کمیسیون ویژه جهش تولید در دوره‌های قبل افزود: قانون رفع موانع تولید قانون توسعه فضای کسب و کار و قانون حداکثر از جمله دستاوردهای این کمیسیون است. در حقیقت این کمیسیون باعث شده که عملا اقدامات بسیار خوبی انجام شود. بهر حال این تجربه موفقی است که از قبل وجود داشته و الان هم در مجلس یازدهم، نسبت به حضور آن احساس نیاز شد که در نهایت با رأی مجلس، شکل گرفت. امیدواریم بتوانیم در کمیسیون گره‌گشایی کنیم و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم.

قادری در پاسخ به اینکه کمیسیون ویژه جهش تولید به پیشنهاد چه کسی تشکیل شد، تصریح کرد: حدود 16 نفر از دوستان که نادران هم جزو آنها بود، طرح تشکیل این کمیسیون امضا کردند، معمولا در مواردی از این قبیل همه دوستانی که در این حوزه سابقه فعالیت دارند، موافق چنین پیشنهاداتی هستند.

این عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واکنش به اینکه برخی می‌گویند برای دلگرم کردن نادران و ماندن او در مجلس این کمیسیون تشکیل شده است، اظهار کرد: خیر، صحت ندارد. این کمیسیون در مجالس قبل هم بوده است. در حقیقت کمیسیون ویژه جهش تولید، برای اولین بار در مجلس هشتم شکل گرفت که در دوره‌های نهم و دهم سخنگو و رئیس کمیسیون، بودم.

قادری در پاسخ به اینکه رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تعیین شده است؟ خاطرنشان کرد: خیر، باید رای گیری شود. 5

نظر شما