توضیحات غریب آبادی درباره سفر «رافائل گروسی» به ایران

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۳:۲۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۸۲۲۲
توضیحات غریب آبادی درباره سفر «رافائل گروسی» به ایران
سفیر و ‌نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «کاظم غریب آبادی»، سفیر و ‌نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، باتوجه به سفر پیش روی مدیرکل آژانس به تهران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

همانگونه که قبلا اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اعتماد ایران به آژانس در ماه های اخیر صدمه دیده است. ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود. این سفر، ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و به خواست آمریکا هم نیست بلکه در چارچوب دعوت طرف ایرانی انجام می‌پذیرد. 

اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای‌گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می‌تواند رفع شده و همکاری‌ها تداوم یابد.

نظر شما