وزیر کشور:

هنوز حفره‌هایی در مرزهای شرقی و غربی کشور داریم

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۸:۵۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۹۲۳۰
هنوز حفره‌هایی در مرزهای شرقی و غربی کشور داریم
وزیر کشور گفت: در امنیت داخلی هنوز حفره ها و خلاء هایی در مرزهای شرقی و غربی کشور داریم که باید جبران شود، حضور سه میلیون افغانستانی که بیش از ۱ میلیون و دویست هزار نفر آنها غیر قانونی وارد کشور شده اند، خود یک حفره امنیتی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، در گفتگوی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت گفت: در بیان آسیب های اجتماعی همیشه یک پنهانکاری در کشور وجود داشته است. در ستاد مبارزه با مواد مخدر سیاست مردمی شدن مبارزه با مواد مخدر را در پیش گرفته ایم می توانیم بگوییم که بزرگترین شبکه درمان و خدمات به معتادان را در دنیا داریم که بیش از ۱/۵ میلیون نفر، از ما خدمات دارویی و امکانات دریافت می کنند. مواد مخدر و اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و خانواده، مفاسد و مناطق بحرانی اولویت های آسیب های اجتماعی هستند. در موضوع آسیب های اجتماعی با عنایت مقام معظم رهبری و توجه رئیس جمهور محترم گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

او افزود: یکی از ضعف‌های جدی در کشور در بحث بودجه ریزی، عدم تعادل و توازن است که این مساله را در حوزه جمعیتی و امکانات می بینیم. ما توانستیم ۲۰۰ اختیار را از دولت بگیریم که این اختیارات در مقابل آن عدم اختیارت خیلی زیاد است. من می‌خواهم در این یک‌سالی که باقی مانده است، بصورت نهادینه و ساختارمند قبول کنیم که استان های ما جزو مناطقی هستند که می توانند بار زیادی را از دوش دولت مرکزی بردارند. اگر استان‌ها را تقویت کنیم، هرکدام از آنها ظرفیت و توان اداره خودشان را دارند استانداران ما نقش پیگیری و هماهنگ کنندگی را دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه روند تمام شاخص های وزارت کشور در دولت تدبیر و امید فزاینده و رو به رو رشده  بوده است، گفت: در بحث امنیت، بالاترین رضایتمندی مردم بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته امنیت داخلی بوده است. در ۷ انتخاباتی که در این دولت برگزار کرده ایم، سالم ترین و قانونی ترین انتخابات را داشته ایم امنیت موضوعی چند وجهی و امنیت داخلی شامل امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و انتظامی است. در امنیت داخلی هنوز حفره ها و خلاء هایی در مرزهای شرقی و غربی کشور داریم که باید جبران شود، حضور سه میلیون افغانستانی که بیش از ۱ میلیون و دویست هزار نفر آنها غیر قانونی وارد کشور شده اند خود یک حفره امنیتی است. سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر را عودت می دهیم ولی به دلیل عدم توانایی همسایگان شرقی در کنترل مرزها دوباره به کشور برمی گردند در دولت های یازدهم و دوازدهم همه شاخص های ما فزاینده و رو به رشد بوده است.

رحمانی فضلی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: آمادگی داریم انتخابات دور دوم مجلس را با وجود شرایط کرونایی در شهریور ماه ودر ۱۱ حوزه و ۹ استان برگزار کنیم. انتخابات ریاست جمهوری جزو انتخابات بسیار حساس و مهم است برای انتخابات مجلس و شوراها فضای انتخابات و امکان انتخاب شدن توزیع میشود ولی در انتخابات ریاست جمهوری فقط یک حوزه داریم و آن حوزه ایران است. انتخابات ریاست جمهوری تعیین کننده رئیس قوه مجریه و فرد دوم حاکمیت است و به همین دلیل تمام انرژی ها و فعل و انفعالات سیاسی اینجا متمرکز می شود. همه احزاب و گروه ها در این عرصه رقابت شدیدی دارند و حساسیت بسیار بالاست وظیفه وزارت کشور بر طرف کردن نگرانی ها درباره بی طرفی، قانونی شدن، سوءاستفاده ها و دخالت هاست. ۲۴ فرآیند از ۲۵ فرآیند انتخاباتی را الکترونیکی کرده ایم که آخرین آنها تشخیص هویت بوده است که امسال با هماهنگی و تایید شورای نگهبان الکترونیکی شد در تلاش هستیم با هماهنگی شورای نگهبان مرحله اخذ و شمارش آرا را هم الکترونیکی کنیم. انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سالم، قانونی و توأم با امنیت برگزارخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز