نیکنام در دیدار با سرکنسول سفارت یمن:

ارتباط ایران و یمن فقط به حیطه سیاسی ختم نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۳:۵۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۹۴۱۹
ارتباط ایران و یمن فقط به حیطه سیاسی ختم نمی‌شود
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با سرکنسول سفارت یمن گفت: این ارتباطات فقط به حیطه سیاسی محدود نمی شود و باید در همه عرصه ها گسترش یابد، ما علاقه داریم این ارتباط سازنده با یمن رشد و گسترش یابد.

به گزارش گروه خبر سیاسی خبرگزاری برنا، محمدحسین نیکنام، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با غفله سر کنسول سفارت یمن در سفارت خانه این کشور در تهران با اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر رژیم آل سعود، کفت: ما در حزب موتلفه اسلامی با حساسیت و احساس، موضوعات را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم مقاومت شما به پیروزی نائل  شود  هرچند که همین وضعیت جاری حاکی از پیروزی است.

وی با اشاره به جریان سلسله نشست‌های مقاومت در حزب موتلفه اسلامی، گفت: ما در حزب جلساتی را با گروه‌های جهادی شروع کرده‌ایم که در جلسه اول آن از حضور سفیر یمن  و سخنرانی ایشان استفاده فراوان بردیم.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با ابراز امیداوری از برگزاری جلسات مشترک برای تعمیق روابط حزب موتلفه اسلامی و انصارالله یمن، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها نقش مثبتی در پیش برد اهداف یمن ایجاد کند.

نیکنام ادامه داد: این ارتباطات فقط به حیطه سیاسی محدود نمی شود و باید در همه عرصه ها گسترش یابد، ما علاقه داریم این ارتباط سازنده با یمن رشد و گسترش یابد.

وی با دعوت از سفیر یمن جهت حضور در حزب موتلفه اسلامی و تشریح اوضاع و تحلیل موقعیت کنونی یمن، این چنین همکاری هایی را باعث تعمیق شناخت دو طرف از یکدیگر دانست و افزود: لازمه همکاری شناخت دو طرف از ظرفیت ها و چالش هایی است که کشورها با آن رو به رو هستند و این دست از ارتباطات زمینه همکاری بین دو طرف را بیشتر می کند.

در ادامه این دیدار غفله سر کنسول سفارت یمن ضمن تشکر از حضور  نمایندگان حزب موتلفه اسلامی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای یمن تقدیر و تشکر کرد و گفت: امروز چیزی که به آن نیاز داریم ارتباط بین دو کشور و مجاهدین دو کشور از نظر سیاسی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: در واقع دشمن با جنگ اقتصادی که به راه انداخته باعث شده تا بین مردم و حاکمان جدایی بیاندازد.

سرکنسول سفارت یمن در ایران افزود: این امر واضح و مشخص شده ای است که این جنگ اقتصادی باعث شده کشورها درگیر خودشان باشند. به نظر بنده روابط سیاسی بین کشورها کفایت نمی‌کند و نیاز به ارتباط ملت‌ها و دانشگاه هاست که بتوانند ارتباط بیشتری را استحکام بخشند.

غفله تاکید کرد: مشکل منطقه فقط سوریه نیست، بلکه آمریکا خواسته اش این است که بین کشورها و حتی داخل ملت ها مشکل و درگیری ایجاد کند تا بتواند به بهره برداری خود دست پیدا کند.

وی افزود: از این دیدار و ملاقات خوشحال هستیم و امیدواریم این ارتباطات و نشست ها میان احزاب و گروه های جهادی ما را به نتایج بهتری برساند.

سرکنسول سفارت یمن در ایران ضمن قدردانی از دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران همراه ملت یمن بودند و باعث شدند احساس بهتری داشته باشیم. امیدواریم هرچه زودتر روابط بهتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز