عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

منظور از ائتلاف، ائتلاف درون اصلاح‌طلبان است نه ائتلاف با اصول‌گرایان/ اصلاح‌طلبان با یک کاندیدای مشترک وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شوند

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۰۵:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۹۶۵۳
منظور از ائتلاف، ائتلاف درون اصلاح‌طلبان است نه ائتلاف با اصول‌گرایان/ اصلاح‌طلبان با یک کاندیدای مشترک وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شوند
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: همیشه وقتی بحث ائتلاف را می‌‌زدیم منظور ائتلاف راست و چپ بود اما الان منظور از ائتلاف، ائتلاف درون مجموعه اصلاح‌طلبان است نه ائتلاف دو جناح.

«اشرف بروجردی»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در رابطه با نحوه ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400 به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: تجربه شرکت در انتخابات نشان داده است که ائتلاف میان اصلاح‌طلبان می‌تواند به انتخاب فرد بهتری منجر شود لذا این قبیل ائتلاف‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود، ضمن اینکه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس تفاوت دارد. به عبارت دیگر انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند وفاق بیشتری ایجاد کند. 

این چهره اصلاح‌طلب افزود: لذا باید به انتخابات ریاست جمهوری به عنوان گزینه‌ای مجزا از انتخابات مجلس نگاه کرد چرا که بحث دولت یا انتخاب رئیس جمهور بیشتر در تعیین سرنوشت یک ملت موثر است. لذا مردم سعی می‌کنند مشارکت بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و در همین راستا، شاید برای افراد جامعه مهم نباشد که چه کسی بر کرسی مجلس می‌نشیند.

بروجردی با اشاره به نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تصریح کرد: با توجه به نکات مذکور اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند با یک کاندیدا واحد وارد عرصه انتخابات آینده، ریاست جمهوری شوند.

این عضو حزب اتحاد ملت در واکنش به اینکه بنابراین شاهد حضور ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 خواهیم بود، اظهار کرد: همیشه وقتی بحث ائتلاف را می‌‌زدیم منظور ائتلاف راست و چپ بود اما الان منظور از ائتلاف، ائتلاف درون مجموعه اصلاح‌طلبان است نه ائتلاف دو جناح. 

بروجردی در پاسخ به اینکه چه عواملی باعث انحلال شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شد؟ اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری یک تکنیک و روش بود با این هدف که اصلاح‌طلبان در آن مقطع زمانی بتوانند به جمع‌بندی برسند و قرار نبود شورای عالی سیاست‌گذاری دائمی باشد. در واقع اصلاح‌طلبان در مقطع خاصی با وساطت بزرگان به این جمع بندی رسیدند که برای ایجاد وفاق بیشتر، بهتر است از این مکانسیم و شیوه استفاده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: در آن مقطع شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کارکرد خاص خود را داشت و موثر هم بود حتی در انتخابات اخیر که شورای عالی سیاست‌گذاری به این جمع بندی رسید اصلاح‌طلبان کاندیدا ندهند اما تأکید کردند هر حزبی تمایل داشته باشد می‌تواند، لیست بدهد و همین طور هم شد و بعضی احزاب لیست دادند. 

بروجردی با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری کارکرد خود را از دست داده است، یادآور شد: با توجه به اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری در این مقطع زمانی کارکرد خود را از دست داده است، در حال حاضر اصلاح‌طلبان به دنبال مکانیسم جایگزین هستند بنابراین مشخص است، باز هم دنبال این هستند که با وحدت رویه پیش بروند. اما ممکن است در این راستا از مکانیسم متفاوت با شیوه قبلی استفاده کنند.۲/۵ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز