وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد؛

جزئیات نحوه حمایت مالی از تعاونی‌های سراسر کشور/ حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد طرح‌های تولیدی افتتاح می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۰:۵۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۹۸۹۷
جزئیات نحوه حمایت مالی از تعاونی‌های سراسر کشور/ حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد طرح‌های تولیدی افتتاح می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:حدود 3هزار و 500 میلیارد طرح‌های تولیدی با اشتغال حدود 26 هزار نفر در مجموعه تعاونی‌های کشور در سراسر ایران با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در آستانه هفته تعاون هستیم به لطف الهی در آینده نه چندان دور، حجم قابل ملاحظه‌ای حدود 3هزار و 500 میلیارد طرح‌های تولیدی با اشتغال حدود 26 هزار نفر در مجموعه تعاونی‌های کشور در  سراسر ایران، با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود و مردم از مواهب آن که در واقع توسط خودشان تاسیس شده است، بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در طول یک سال گذشته تلاش شده است که با توجه به تغییر وضعیت بازار کار، پوست اندازی بازار کار و آینده این بازار، حرکت به سمت تشکیل تعاونی‌های جدید، نوبنیان برپایه دانش، استارتاپ‌هایی که در قالب تعاونی‌های شکل گرفتند و همچنین در مورد شکل تعاونی‌ها اقدامات نوآورانه‌ای، صورت بگیرد که یکی از اقدامات انجام شده تاسیس مراکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های نوبنیاد در سطح کشور است، که برپای دانش فعالیت می‌کنند و معمولا تشکیل‌دهندگان آن جوانان فرهیخته کشور، هستند.

شریعتمداری ادامه داد: علاوه براین تلاش شد تا روش‌های جدید تامین مالی خرد به شکل تضمین شده از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاونی، بتواند روند تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها را تامین کند، معمولا جوانان عزیز باهم به یک تولید اولیه می‌رسند اما برای تولید انبوه، نیازمند منابع هستند که منابع از طریق سیستم بانکی به سختی تامین می‌شود لذا با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و هم حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری‌های خرد تعاونی، تلاش شده است تا با جلب سرمایه‌های خرد به شکل تضمین شده اصل سرمایه، امکان تامین مالی برای فعالیت‌های تعاونی در سطح کشور، گسترش دهیم.

وزیر کار خاطرنشان کرد: علاوه براین تلاش شده است که از منابع بانک توسعه تعاون، با استفاده از امکانات صندوق کارآفرینی امید با نرخ‌های ترجیحی، این منابع در اختیار تعاونی‌هایی که در مناطق خاص، محروم و مرزی مشغول فعالیت هستند، خصوصا در بخش‌ها و روستاها، قرار بگیرد. همه این موارد، تمهیداتی است که برای توسعه بخش تعاون در اختیار گرفته است. همچنین سند توسعه بخش تعاون که 22 بند اساسی دارد، در دست رسیدگی جدی در دولت است تا همه دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌های خود را در حوزه توسعه بخش توسعه تعاون، به انجام برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز