وزیر اقتصاد و دارایی:

صیانت دولت از بورس معادل تضمین سرمایه‌گذاری در بورس از سوی دولت نیست/ دارای دوم عرضه شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۱:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۹۹۱۴
صیانت دولت از بورس معادل تضمین سرمایه‌گذاری در بورس از سوی دولت نیست/ دارای دوم عرضه شد
وزیر اقتصاد و دارایی گفت:کسانی که می خواهند به بازار سرمایه بیایند حتما حوصله به خرج دهند و نگذارند خدای نکرده دیگران از کم حوصلگی شان سو استفاده کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: منابعی که در جامعه وجود دارد باید کم کم به سمت سرمایه گذاری و تولید هدایت شود. این نکته حائز اهمیت است زیرا پول تبدیل به سرمایه گذاری و تولید می شود و عرضه افزایش پیدا می‌کند. همچنین از این طریق، صادرات افزایش یافته و جایگاه ایران در اقتصاد بین‌الملل، افزایش می یابد. در ادامه عرضه کالاها نسبت به تقاضا افزایش پیدا می‌‌کند و قیمت‌ها مناسب می‌شود. سیاست دولت این است که از بازار سرمایه صیانت کند. صیانت هم معنی خاصی دارد این با تضمین، معادل گرفته نشود.

وی افزود: یک نمونه، صیانت این است که براساس قراری که قبلا اعلام شده بود، امروز پذیره نویسی دارا دوم یا پالایش یک، شروع شده این پذیره نویسی به این معناست که هر فرد، اگر 5 میلیون تومان بخرد از 20درصد تخفیف بهره‌مند می‌شود، به عبارت دیگر  از این 5 میلیون تومان یک میلیون تومان تخفیف دارد یعنی یک میلیون تومان بهره‌مند می شود و از این طریق، توزیع ثروت صورت می گیرد. بنابراین به سمت عادلانه کردن نظام تولیدی حرکت می‌کنیم. البته سوالی که وجود دارد این است که آیا کسانی که دارای یکم خرید کرده بودند مثلا، دو میلیون تومان خرید کردند اینجا می توانند، 5 میلیون تومان، خرید کنند، بله می توانند اما سقف تخفیف  5 میلیون تومان است به این معنا که کسانی که آنجا دو میلیون تومان با تخفیف خریده بودند، اینجا سه میلیون تومان دیگر می توانند با تخفیف بخرند و دو میلیون تومان بدون تخفیف بخرند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بنابراین یک شرایط خاص برای همه آحاد جامعه ایجاد شده که افراد به تناسب کارت ملی می توانند خریداری انجام دهند، این نشان‌ دهنده اهتمام دولت است. اگر دولت دنبال درآمدی برای خود بود طبیعتا نباید این روش را  طی می کرد چرا که 20 درصد، تخفیف می دهد اگر بلوکی می فروخت،  یعنی 15 درصد سهام یکی از این پتروشیمی‌ها را به یک نفر می فروخت و یک صندلی مدیریتی به او می داد، علاوه بر اینکه این 20 درصد را نمی داد بلکه 20 درصد هم، اضافه می‌گرفت.

دژپسند در پایان تصریح کرد: دولت برای اینکه یک کار فراگیر انجام دهد و توزیع ثروت و مشارکت عمومی صورت بگیرد و به سمت اقتصاد دانش بنیان و اصلاح نظام توزیع برود، این روش را برگزیده است. امروز دارای دوم عرضه شد که نشان می دهد دولت اهتمام جدی برای تقویت بازار سرمایه دارد و البته همیشه این جمله را می گویم و باز هم هم می گویم، این اقتضایش  است که کسانی که می خواهند به بازار سرمایه بیایند، حتما حوصله به خرج دهند و نگذارند خدای نکرده دیگران از کم حوصلگی شان، سوء استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز