رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس مطرح کرد:

اجرای قانون حمایت از صنایع، نخستین گام حمایت از تولید ملی

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۹:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۲۳۴
اجرای قانون حمایت از صنایع، نخستین گام حمایت از تولید ملی
رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس در حاشیه بازدید از گروه صنعتی انتخاب، اجرای قانون حمایت از صنایع را گامی موثر در حمایت از تولید ملی دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محسن دهنوی پس از بازدید از گروه صنعتی انتخاب گفت: این گروه صنعتی از نظر تحقیق، توسعه و نوآوری در سطح قابل قبولی قرار دارد.

دهنوی افزود: این مجموعه ملی و بومی با بکار گیری دانش فنی و تولید در حجم انبوه نه تنها در ایران بلکه در منطقه غرب آسیا کم نظیر است. 

رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس افزایش کیفیت تولید را مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد:در حوزه لوازم خانگی روند رو به رشدی داریم و سیر موفقیت این صنایع صعودی است. صاحبان صنایع باید در نظر داشته باشند که افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان بخشی محصولات، این روند را سرعت می بخشد.

وی افزود: در صورت وجود قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات، مردم هم آمادگی حمایت از تولیدات داخلی را دارند. امروز کیفیت محصولات به نسبت گذشته در سطح مطلوب تری قرار دارد.اگر تولید کنندگان افزایش و بهبود کیفیت را در دستور کار قرار دهند روند رو به رشد صنایع زود تر طی می شود.

دهنوی با تاکید بر نقش مهم نهاد های قانونگذار و نظارتی اظهار کرد: نهاد های قانونگذار باید با ایفای نقش در زمینه حمایت های تعرفه ای و گمرگی و همچنین تسهیل گری، از تولید ملی حمایت کنند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه نظارتی نیز باید از واسطه گری و قاچاق جلوگیری شود. همچنین مجموعه های استاندارد باید با افزایش نظارت بر تولید، متضمن کیفیت بالای محصولات ایرانی باشند.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیاد مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم اجرای قانون حمایت از تولید داخلی یادآور شد: مهم ترین وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قانون حمایت از تولید داخلی است که در حال حاضر اجرا نمی شود. در بعضی از حوزه ها بویژه تامین مواد اولیه و ترخیص برخی از مواد اولیه از گمرک، پیشگیری از قاچاق و مباحث مالیاتی هم نیازمند وضع قوانین جدید هستیم.

نظر شما