مقام عراقی:

پ‌ک‌ک ۷۰ جوان ایزدی را زندانی کرده است

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۱:۳۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۰۴۴۰
پ‌ک‌ک ۷۰ جوان ایزدی را زندانی کرده است
فرماندار شهرستان «سنجار» عراق از اقدام عناصر گروهک «پ.ک.ک» در انتقام‌جویی از جوانان ایزدی‌ و زندان‌های مخفی این گروهک در کوه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محما خلیل» فرماندار شهرستان «سنجار» در استان نینوی عراق اعلام کرد که اخیرا ۷۰ جوان ایزدی این شهرستان ناپدید شده‌اند.

وی در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: عناصر «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک)، زندان‌هایی مخفی در کوه سنجار ایجاد کرده‌اند و نزدیک به ۷۰ جوان ایزدی را در این زندان‌ها حبس کرده‌اند.

وی توضیح داد که این اقدام برای ترساندن اهالی سنجار صورت گرفته است و عناصر این گروهک همچنین شماری از دختران جوان ایزدی را ربوده‌اند و به پادگان‌های خود انتقال داده‌اند.

اخیرا تظاهراتی علیه عناصر پ.ک.ک در سنجار برگزار شد و ساکنان این منطقه خواستار خروج این عناصر از مناطق خود شدند زیرا جنگنده‌های ترکیه به منظور هدف قرار دادن نیروهای پ.ک.ک اغلب شهرستان سنجار و سایر مناطق حضور این عناصر در شمال عراق را بمباران می‌کنند. دیروز (چهارشنبه - ۲۶ آگوست) نیز جنگنده‌های ترکیه برخی مناطق در استان دهوک را که گمان می‌رفت مقر نیروهای پ.ک.ک باشد، بمباران کردند که به آتش‌سوزی مزارع کشاورزان این منطقه منجر شد.

ترکیه از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

 

نظر شما