واکنش وزیر دفاع آمریکا به هشدار موشکی چین

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۰۴۴۷
واکنش وزیر دفاع آمریکا به هشدار موشکی چین
وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن چین به عدم تبعیت از قوانین و اصول بین‌المللی، مدعی شد پکن در حال اعمال فشار سیاسی و اقتصادی به کشورهای مختلف جهان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هشدار موشکی روز گذشته ارتش چین به کشتی‌های جنگی آمریکا در آب‌های خود، با واکنش «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده رو به رو شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اسپر طی سخنرانی در مراسمی در منطقه هاوایی، مدعی شد چین نتوانسته به تعهداتش برای پیروزی از قوانین بین‌المللی عمل کند و قصد دارد قدرت خود را بر جهان اعمال نماید.

وی همچنین دولت چین را به سنگ‌اندازی و کارشکنی در مسیر مبارزه جهانی با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «چینِ کمونیست، در حال اعمال فشار اقتصادی و سیاسی به صورت علنی و مخفیانه بر بسیاری از کشورهای اروپایی و حوزه ایندو پاسیفیک است و همزمان به دنبال روابط استراتژیک جهانی است».

اسپر با ادعای اینکه هرچه کشوری کوچک‌تر باشد وزن سنگین‌تری از فشار چین را حس می‌کند، ادعا کرد که به نظر می‌رسد پکن در حال زورآزمایی و نمایش قدرت در بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا و مخصوصا در حوزه مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین است.

روز گذشته بود که ارتش چین به نشانه هشدار به آمریکا، دو موشک میان‌بُرد از مدل «دانگ فنگ» به سمت دریای چین جنوبی شلیک کرد.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست»، این اتفاق یک روز بعد از آن رخ داد که یک فروند هواپیمای جاسوسی «یو۲» آمریکا وارد حریم هوایی پرواز ممنوع چین شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز