یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا یک گام دیگر به شکست نزدیک شد/ توافق ایران و آژانس در اتحادیه اروپا، چین و روسیه بازتاب مثبتی داشت

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۰۵:۳۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۰۴۶۶
آمریکا یک گام دیگر به شکست نزدیک شد/ توافق ایران و آژانس در اتحادیه اروپا، چین و روسیه بازتاب مثبتی داشت
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سفر گروسی به ایران گامی در جهت شکست سیاستهای آمریکا در سازمان ملل برای فعال کردن مکانیسم ماشه، بود.

«مرتضی مکی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور رافائل گروسی در ایران و تداوم همکاری‌های دو طرف، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: سفر گروسی، مدیرکل آژانس به ایران در موقعیتی حساسی صورت گرفت و یک گامی در جهت شکست سیاستهای آمریکا در سازمان ملل، برای فعال کردن مکانیسم ماشه برداشته شد. 

او اظهار کرد: پیش از این سفر، گروسی تحت فشارهای اسرائیل و آمریکا، اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد که ایران در دو سایت فعالیت‌های هسته‌‌ای و نظامی دارد. این ها مربوط به پرونده‌هایی بود که در جریان مذاکرات برجام بسته شده بود و ایران، بالاترین بازرسی‌ها را در آژانس برای رصد سایت‌های هسته‌ای ایران در جهان در طی سال‌های گذشته داشت و گزارشهایی که در زمان آمانو، منتشر می‌شد دال بر صحت برنامه‌های صلح آمیز هسته ای ایران بود. 

مکی ادامه داد: پس از فوت آمانو، رافائل گروسی در چارچوب تحرکات ضد ایرانی و فشار رژیم اسرائیل و آمریکا، بیانیه ای علیه ایران صادر کرد. 

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی تصریح کرد: سفر گروسی به ایران و بحث پیرامون این دو سایت که گفته شده بود فعالیت‌های مشکوکی دارد، با ایران انجام شد با این شرط که دیگر آژآنس درخواست‌های مکرر و متعدد دیگری نداشته باشد بنابراین ایران و آژانس، درباره بازدید از این دو سایت به توافق رسیدند و آن دغدغه‌ای که انتظار می‌رفت آژانس در فعال کردن مکانیسم ماشه با آمریکا علیه ایران همکاری کند، رفع شد‌ و در نتیجه آمریکا ناکام ماند. همچنین این توافق از سوی اتحادیه اروپا، چین و روسیه بازتاب مثبتی داشت. با توجه به مخالفت ریاست شورای امنیت دوره ای در ماه آینده، آمریکا عملا در فعال کردن مکانیسم ماشه هر چه به جلوتر می‌رود، شکست دیگری را متحمل می‌شود.   ۲/۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز