طعنه مقام روس به توییت پمپئو در خصوص ایران

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۰۹:۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۰۶۸۸
طعنه مقام روس به توییت پمپئو در خصوص ایران
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در طعنه به اظهارات اخیر پمپئو در توییتی نوشت: تحریم‌های تسلیحاتی برای ۱۰ یا ۱۴ سال شرایط خاورمیانه را تغییر نداده است اما اگر الان این تحریم‌ها طولانی‌تر کنیم، همه چیز مطابق با تصورات آمریکا به طرز معجزه‌آسایی تغییر می‌کند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز جمعه در توییتی در پاسخ به پمپئو نوشت: منطق عجیبی است. از دیدگاه آمریکا، تحریم‌های تسلیحاتی برای ۱۰ یا ۱۴ سال شرایط خاورمیانه را تغییر نداده است اما اگر الان این تحریم‌ها طولانی‌تر کنیم، همه چیز مطابق با تصورات آمریکا به طرز معجزه‌آسایی تغییر می‌کند. یک چیزی در این محسابات به شدت جای سوال دارد.

وی در توییت دیگری نوشت: از دیدگاه آمریکا چه کشوری عادی است؟ این سوال بزرگی است. اگر می‌خواهید به یک بازیکن بی‌مسئولیت بدل نشوید، نباید از چنین مفهوم‌هایی در فضای عمومی استفاده کرد.
وی در توییت دیگری ادامه داد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت‌های دادوستد تسلیحات با ایران در ۱۸ اکتبر به پایان خواهد رسید. این مهم باید حفظ شود. در این زمان ما پیشنهاد گفت‌وگوهایی در خصوص چگونگی توسعه روابط عادی در خلیج فارس را ارائه داده‌ایم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشته بود: توافق هسته‌ای یک‌طرفه با ایران برای آمریکا امنیت و برای خاورمیانه ثبات به ارمغان نیاورده و رفتارها نظام را تغییر نداده و نخواهد داد. تثبیت مجدد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، به این کشور فشار می‌آورد که همانند کشوری عادی رفتار کند و به پای میز مذاکره بازگرد.

 

نظر شما