ائتلاف قانون:

مسئولیت عدم خروج نیروهای آمریکایی بر گردن الکاظمی است

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۸:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۰۸۲۵
مسئولیت عدم خروج نیروهای آمریکایی بر گردن الکاظمی است
سخنگوی ائتلاف دولت قانون گفت که در نشست اخیر رهبران گروههای شیعه با «مصطفی الکاظمی» بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای خارجی تأکید شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بهاء الدین النوری» سخنگوی ائتلاف «دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» در گفت‌و‌گویی به بیان محتوای نشست میان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با تعدادی از رهبران سیاسی پرداخت.

او به شبکه رووداو گفت که در این نشست که در شامگاه چهارشنبه با حضور تعدادی از رهبران گروههای شیعه برگزار شد، حاضرین بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تأکید کرده و گفتند که دولت ملزم به اجرای این مصوبه قانونی است.

او همچنین گفت که در این نشست در خصوص اوضاع جاری عراق و نتایج سفر به آمریکا و اردن نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

النوری در ادامه افزود: «گروههای سیاسی خواستار اجرای قانون اخراج نیروهای خارجی هستند و اگر دولت مصطفی الکاظمی اقدام به اجرای این قانون نکند، باید مسئولیت آن را نیز بپذیرد و سخن اخیر دونالد ترامپ که گفته است نیروهای آمریکایی سه سال دیگر در عراق می‌مانند، قابل قبول نیست.»

او تأکید کرد که عراق نیازی به حضور نیروهای آمریکایی و مربیان نظامی‌اش ندارد و آن‌چه که عراق نیاز دارد، برقراری روابط مبتنی بر احترام به حاکمیت است.

«عمز الفایز» عضو کمیسیون سیاست خارجی پارلمان عراق نیز روز گذشته گفت که گفت‌وگوی سیاسی درباره مصوبه فوق‌الذکر پارلمان پیش از رأی‌گیری صورت گرفت و اکنون اگر کسی به آن اعتراضی دارد، اکثریت را در نظر نمی‌گیرد.

او همچنین گفت که سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به آمریکا تا کنون موفقیتی نداشته و پارلمان در تلاش است نشستی را با الکاظمی برگزار و سوالاتی را درباره مهلت سه ساله مطرح کند.

دی ماه سال گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را با اکثریت تصویب کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز