دبیرکل حزب‌الله لبنان:

امارات به ترامپ و نتانیاهو خدمات مجانی ارائه داد

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۲:۴۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۱۲۴۹
امارات به ترامپ و نتانیاهو خدمات مجانی ارائه داد
دبیرکل حزب‌الله لبنان، به مناسبت عاشورای امام حسین (ع) به سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالارشهیدان حضرت اباعبدالله و یاران وفادارش گفت: عاشورای امسال غم انگیزتر است زیرا امروز میدان ها و خیابان ها در لبنان که در چنین روزی پر از دوستداران و عزاداران می شد به علت کرونا خالی است.

وی با بیان اینکه حضور مردم همواره نشان از بصیرت و هوشیاری مردم و عشق به خدا و رسول الله و آل رسول الله (صلوات الله علیهم) بوده است، تصریح کرد: از خدا می خواهم ما و شما و همه ملتهای جهان را از این بیماری نجات دهد تا دوباره در سال آینده همانند سالهای گذشته عزاداری ها در خیابانها پرشور باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: زمانی که باطل حاکمیت می یابد انتظار می رود همه مومنان و افراد شریف و آزاده اعتراض کرده و حتی تا شهادت پیش بروند. زمانی که مدعیان میان قبول دو گزینه راهکارهای ذلت بار و تحمل جنگ شما را قرار می دهند انتخاب مکتب کربلا پیش می آید هیهات منا الذله.

سیدحسن نصرالله گفت: نیروهای حزب الله در دهم محرم بار دیگر مخالفت خود را با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید می کنند و اگر جهان اشغالگری رژیم صهیونیستی را بپذیرد, ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت زیرا امر باطلی است.

وی با بیان اینکه حقوق کامل فلسطینیان و حقوق سوری ها در جولان و حق مردم لبنان کاملا مشخص است گفت: ما حامی همه کسانی هستیم که با رژیم غاصب صهیونیستی مقابله می کند و ما در کنار هر کسی که با اشغالگری در فلسطین و قدس و لبنان و هر سرزمین اشغالی عربی مبارزه کند، خواهیم ماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مردم منطقه ما می خواهند زندگی آزادانه و شرافتمندانه ای داشته باشند و در برابر سلطه جویی آمریکا خود تصمیم گیرنده باشند

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امروز آمریکا نماد باطل است که به کشورها حمله کرده و ثروتهایشان را به غارت می برد یادآور شد: عربستان و امارات در جنگ علیه یمن ابزار امریکا بوده و تمایلات و تصمیماتش را اجرایی می کنند ما در مقابله با امریکای باطل فقط در کنار حق هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از نشانه های مداخله جویی و طمع ورزی امریکا در منطقه ما ،دشمنی بی وقفه با جمهوری اسلامی ایران است. همانگونه که در سالهای گذشته در لبنان فلسطین یمن سوریه و عراق پیروز شدیم و ایران نیز پیروز شد آینده این درگیری نیز پیروزی خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی گفت: ما هر گونه اقدام در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را از سوی هر حزب و گروه و دولتی یا نظامی محکوم می کنیم.

سیدحسن نصرالله ضمن محکومیت موضع برخی از مسئولین امارات که نتانیاهو برایشان آبرویی نگذاشته و هرگونه توافقی مشابه ان بیان داشت: امارات در بدترین شرایط سیاسی ، به ترامپ و نتانیاهو خدمات مجانی ارائه داد.

وی درباره اوضاع داخلی لبنان گفت: ما خواهان انجام اصلاحات به کاملترین شکل ممکن بوده و نسبت به ایجاد خلا هشدار می دهیم امیدواریم فراکسیون های مجلس فردا بتوانند نامزدی مورد تایید برای تشکیل دولت جدید را معرفی کنند و همه ما براین باور هستیم که هر دولت یا نهادی در نظام سیاسی ما باید به درخواست های مردم لبنان پاسخ دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز