در کنفرانس خبری؛

نتانیاهو از آمریکا برای ترور سردار سلیمانی قدردانی کرد

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۹:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۱۳۲۸
نتانیاهو از آمریکا برای ترور سردار سلیمانی قدردانی کرد
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه از اقدامات ضدایرانی اخیر رییس جمهوری آمریکا قدردانی کرد و گفت: به طور مستقیم و سری با سران برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط گفت وگو کرده ایم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای روزنامه "جروزالم پست" نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا و جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا، از اقدامات ضدایرانی  واشنگتن از جمله خروج از توافق هسته‌ای، به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی و فعال کردن مکانیسم ماشه از ترامپ قدردانی کرد.

نتانیاهو علاوه بر این مدعی شد: با اطمینان خاطر می‌گویم که کشورهای حاشیه خلیج [فارس] از جمله امارات و عربستان که قبلا بی سر و صدا از مخالفت با توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کردند، اکنون مانند اسرائیل آشکارا از تقابل آمریکا (با ایران) حمایت می‌کنند.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: صلح میان اسرائیل و امارات نمی‌توانست بدون کمک ایالات متحده اتفاق بیفتد.

وی همچنین از دیگر کشورها خواست در مقابل آنچه "خصومت ایران" عنوان کرد در کنار دولت آمریکا باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: فردا (دوشنبه) اولین پرواز تجاری از اسرائیل به امارات به همراه یک هیأت بلندپایه انجام خواهد شد و در آینده باید شاهد تبادلات تجاری و گردشگری گسترده با امارات باشیم.

او گفت که امارات روز گذشته تحریم کالاهای اسرائیلی را لغو کرد و این موجب می‌شود تا باب تبادلات تجاری و فرهنگی و سرمایه‌گذاری‌ها باز شود و به قول نتانیاهو نتایج «رویایی» در بر داشته باشد.

او همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهای مخفی با دیگر کشورهای عربی نیز برای عادی‌سازی روابط انجام داده است.

نتانیاهو طرح ترامپ در خصوص فلسطین را اولین گام برای برقراری «صلح» (سازش) در منطقه دانست و گفت: «صلح با امارات گام مهمی برای آماده سازی توافقنامه‌های دو جانبه با دیگر کشورهای منطقه است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مطرح کردن ادعای همیشگی وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران گفت که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند جهان به خطر خواهد افتاد و باید مانع این اتفاق شد.

نظر شما