صندوق بین المللی پول خواستار شفافیت اروپایی‌ها شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۷:۳۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۱۷۸۳
صندوق بین المللی پول خواستار شفافیت اروپایی‌ها شد
مدیرعامل صندوق بین المللی پول روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که شفاف‌سازی در میان دولت‌های اروپای شرقی و مرکزی درنتیجه بحران کرونا برقرار شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «کریستالینا جیورجیوا» مدیرعامل صندوق بین المللی پول با حضور آنلاین در مجمع اقتصادی اتریش افزود: امیدوارم شاهد احیای تلاش هایی در اروپای شرقی و مرکزی به سوی سایت های قوی و شفافگرایی دولت ها در آینده باشیم.

وی یادآور شد که این منطقه در برقراری نظم و انضباط مالی خوب عمل کرده است و اکثر کشورهای واقع در آن در موقعیت خوبی در مواجهه با بحران کرونا هستند.

در همین حال، دولت های اروپایی باید در مرحله نخست کمک رسانی، با دقت بیشتری حمایت های مالی داشته باشند و این حمایت ها را متوقف نکنند که توقف ناغافل آن می تواند میزان ورشکستی موسسات بازرگانی کوچک و متوسط در این منطقه را سه برابر کند.

همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای شرق اروپا پس از یک دوره کوتاه فروکش، دوباره اوج گرفته است.  با گذشت حدود هفت ماه از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، دولت‌های اروپایی که با گام هایی لرزان در مسیر کاهش محدودیت‌ها قرار داشتند، با موج دوم بیماری کووید - ۱۹ روبه رو شده اند.

در حالی که اروپا با سپری کردن سه ماه دشوار از شرایط قرنطینه اجباری و اعمال محدودیت‌های شدید برای مهار این بیماری همه‌گیر، قصد داشت کم کم به دوره زندگی عادی بازگردد، مشاهده افزایش آمار مبتلایان در برخی کشورهای قاره سبز، زنگ خطرها از آغاز احتمالی موج دوم بیماری را به صدا در آورده است.  

نظر شما