وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آموزش مجازی صرفا از طریق شاد پیگیری نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۲:۰۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۲۶۳۸
آموزش مجازی صرفا از طریق شاد پیگیری نمی‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آموزش مجازی صرفا از طریق شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از ابزارهای دیگر هم استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به رایگان اعلام شدن اینترنت شبکه شاد در جمع خبرنگاران گفت: آن چیزی که  آقای رئیس جمهور اعلام کردند و دستور دادند، این بود که استفاده دانش آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان است. ظرف همین امروز و فردا جلسه‌ای را با سازمان برنامه و بودجه در این باره برای هماهنگی خواهیم داشت، پس از آن هم، به اپراتورها ابلاغ می‌کنیم.

او افزود: آموزش مجازی، صرفا از طریق شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از ابزارهای دیگر هم، استفاده می‌کنند. ما بسته‌ای ویژه را تعیین می‌کنیم تا در اختیار دانش‌آموزان و معلمان همچنین اساتید و دانشجویان قرار دهیم که بتوانند، از آموزش مجازی استفاده کنند و آموزش مجازی را به سمت عدالت آموزشی سوق دهیم، تا در نهایت همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. جزئیات این بسته‌ها را انشاالله تلاش می‌کنیم تا یکشنبه هفته آینده اعلام کنیم. فراتر از این بحث شاد است که باید هماهنگی‌هایش انجام و طرحش آماده شود که آن را هم، اعلام می‌کنیم.

آذری جهرمی گفت: امروز بیش از ۸۶ هزار مدرسه کشور کار اتصال رایگان‌ آنها به شبکه ملی اطلاعات، به اتمام رسید، این مسئله ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی دانش‌اموزان فراهم می‌کند. می خواهیم همه دانشگاه‌ها را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که کار طراحی آن، انجام می‌شود و تا پایان سال جاری طول خواهید کشید. همچنین حدود ۱۰۰۰ دانشگاه در سراسر کشور با فیبر نوری به این شبکه متصل می‌شوند.  بسته مخصوص اساتید و دانشجویان برای این است که بتوانند از ابزارهای آموزش مجازی، بهره‌گیری کنند و هزینه آموزش مجازی به آنها، بار اضافی نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز