به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)؛

سد «کلقان چای» بستان‌آباد فردا افتتاح می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۵:۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۲۸۱۵
سد «کلقان چای» بستان‌آباد فردا افتتاح می‌شود
سد مخزنی «کلقان چای» بستان‌آباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) فردا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء(ص)، سعید محمد با اشاره به افتتاح سد مخزنی «کلقان چای» بستان‌آباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  اظهار داشت: سد کلقان‌چای بستان‌آباد از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم مخزن آن ۲۲ میلیون مترمکعب است و نقش مهمی در تأمین آب شرب شهرستان‌های چاراویماق، هشترود و بستان‌آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان‌آباد دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: این سد در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی بستان‌آباد و در دامنه ارتفاعات سهند واقع شده و با بهره‌برداری از آن بیش از ۹۰ روستای منطقه از منابع آبی آن استفاده خواهند کرد.

محمد خاطرنشان کرد: ارتفاع سد کلقان‌چای ۶۵ متر و طول تاج آن ۵۲۰ متر است و می‌تواند در کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از همکاری وزارت نیرو در اجرای این پروژه اظهار داشت: حجم خاکریزی بدنه سد ۱ میلیون مترمکعب و حجم بتن‌ریزی آن ۳۰ هزار مترمکعب بوده و با تلاش هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز