تحلیل گلوبال تایمز از نشست وین؛

اعضای برجام پای امضای خود ایستادند

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۹:۵۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۳۰۱۸
اعضای برجام پای امضای خود ایستادند
روزنامه گلوبال تایمز چین از روزنامه های حزب حاکم این کشور نوشت: اعضای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به «برجام» در جریان برگزاری کنفرانس وین یک بار دیگر پای امضای خود ایستادند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، گلوبال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد: اعضای برجام در این نشست نه تنها پای امضای خود بلکه مقابل اقدامات آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران هم ایستادند.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان از یک طرف و دیگر امضا کنندگان این توافق شامل چین و روسیه از طرف دیگر در تلاش هشتند تا توافق بسیار مهم برجام را نجات دهند. 

گزارش در ادامه با یادآوری خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی، فشارهای حداکثری و تحریم های واشنگتن علیه تهران را از علت های اصلی افزایش تنش ها بر سر این موضوع دانسته است.

گلوبال تایمز نوشته است: با این حال در موضع متفاوت با آمریکا، کشورهای دیگر عضو برجام اصرار دارند باید از این توافق حفاظت و به آن عمل شود. 

رسانه چینی به نقل از توییت «هلگا اشمید » مقام ارشد اتحادیه اروپا که ریاست روز سه شنبه گفت و گوها را بر عهده داشت نوشته است: اعضای باقیمانده در برجام به رغم وجود پاره ای از چالش ها، عزم راسخی برای حراست از توافق با ایران و اجرای کامل آن دارند.

گلوبال تایمز به نقل از بیانیه بعدی وی نیز آورده است: آمریکا که از توافق هسته ای خارج شده است دیگر نمی تواند مبتکر یک اقدام دیگر برای بازگرداندن تحریم ها باشد.

روزنامه تاکید کرده است: ریشه همه مشکلات فعلی و افزوده شدن به تنش ها در این خصوص به خروج واشنگتن از برجام باز می گردد و حالا دیگر اعضا به ظور مشترک خواستار حراست از توافق بین المللی هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی با ایران هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز