واکنش سخنگوی کاخ سفید به مسمومیت یک مخالف دولت روسیه

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۲۱:۵۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۳۳۱۳
واکنش سخنگوی کاخ سفید به مسمومیت یک مخالف دولت روسیه
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش منتشر شده درباره وضعیت جسمانی یکی از مخالفان دولت روسیه گفت ما با متحدانمان برای پاسخگو کردن روسیه در حال همکاری هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، کایلی مک‌انانی روز پنج‌شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره  گزارش آلمان مبنی بر مسمویت الکسی ناوالنی با گاز سمی نوویچوک اظهار کرد: نتیجه منتشر شده در روز گذشته عمیقا وحشتناک بود. مسموم کردن الکسی ناوالنی کاملا سزاوار سرزنش است.

وی ادامه داد: روسیه از عامل شیمیایی عصبی در گذشته هم استفاده کرده است، ما با متحدانمان و جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن روسیه در حال همکاری هستیم.

سخنگوی کاخ سفید در حالیکه خواستار سرکوب معترضان در داخل آمریکا شد، اضافه کرد: مردم روسیه حق دارند نظراتشان را آزادانه و بدون ترس از مجازات، مطرح کنند و همچنین هیچ دولتی به اندازه این رئیس جمهوری(آمریکا) نسبت به روسیه سخت‌گیرتر نبوده است.

دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام  کرد آزمایش‌های سم‌شناسی در بیمارستان چاریته برلین به روشنی مسمومیت الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه با عامل عصبی نوویچوک را اثبات می‌کند.

عوامل نوویچوک یا گاز نوویچوک به دسته‌ای از عوامل عصبی اطلاق می‌شود که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۳ در شوروی و روسیه تولید شده‌اند. 

"استفان سایبرت" سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش‌های صورت‌گرفته توسط آزمایشگاه ویژه ارتش اثبات یک عامل عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک را نشان داده است.

به گزارش مجل آلمانی اشپیگل، کارشناسان در بیمارستان چاریته به دلیل شباهت‌ها با نوع مسمویت سرگئی اسکریپال در سال ۲۰۱۸، با آزمایشگاه ویژه انگلیس برای تحقیق در مورد سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی، مشاوره گرفته‌اند. 

به این علت، آلمان از دولت روسیه خواستار توضیح فوری شده است. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که سفیر روسیه در برلین با توجه به یافته‌های جدید احضار شده است.

ماس افزود: ما این حمله را به شدیدترین حالت محکوم می‌کنیم.

الکسی ناوالنی هفته گذشته در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می‌کرد در هواپیما دچار عارضه شدید شده و در شهر اومسک سیبری بستری شد.

وی سپس به بیمارستان چریته برلین منتقل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز