سفیر ایران در پاکستان:

سکوت در برابر توهین به مقدسات اسلامی فاجعه بار است

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۲۰:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۳۵۰۴
سکوت در برابر توهین به مقدسات اسلامی فاجعه بار است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: بی‌تفاوتی غرب نسبت به توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان از جمله حرکت موهن شارلی‌ابدو در فرانسه فجایعی مانند قتل ۵۱ مسلمان بی‌گناه در مساجد نیوزیلند را درپی داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سید محمدعلی حسینی» روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر گفت: توهین به پیامبران الهی به مثابه اقدام شنیع برای سوء استفاده از آزادی بیان و اعتقاد است.

وی افزود: تحمل اقدامات توهین آمیز و تحریک کننده به ویژه بی‌تفاوتی نسبت به اقدام گستاخانه مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه منجر به فجایعی مانند کشته شدن ۵۱ مسلمان بی‌گناه در مساجد نیوزیلند شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) از سوی یک نشریه فرانسوی را بشدت محکوم کرد.

«سعید خطیب زاده» در واکنش به انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله «شارلی ابدو» این اقدام موهن را قویاً محکوم کرد و گفت: هرگونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر مکرم اسلام (ص) و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان نیز تصمیم مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم کرد.

شارلی‌ابدو یک مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی بوده و ماهیت کاری آن هتاکی می‌باشد و از نظر محتوا به شدت ضدمذهب است به گونه‌ای که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ کاریکاتورهایی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشورهای اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهراتی انجام دهند.

مسلمانان پاکستانی امروز پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور و کراچی در محکومیت اقدام توهین آمیز شارلی ابدو دست به تجمعات و راهپیمایی زدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز