۲۴ تروریست داعشی در عراق دستگیر شدند

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۵:۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۳۹۳۸
۲۴ تروریست داعشی در عراق دستگیر شدند
وزارت کشور عراق از آغاز عملیات برای دستگیری باندهای تحت تعقیب داعش در استان نینوا خبر داد که منجر به دستگیری 24 تروریست شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت کشور روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی بر اساس دستورالعمل های مربوط به تنگ کردن حلقه محاصره باندهای تروریستی و ریشه کنی منابع آنها، با همکاری اداره اطلاعات نینوا عملیات گسترده ای را برای دستگیری عناصر داعش آغاز کردند.

این بیانیه می افزاید، در اجرای این عملیات 24 تروریست که مطابق ماده ۴ تروریسم تحت تعقیب بودند در مناطق مختلف استان نینوا دستگیر شدند.

این ترویست ها در زمان اشغال استان نینوا از سوی داعش در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در واحدهای رزمی، پشتیبانی و پدافند هوایی به عنوان سرباز و نیروی امنیتی کار می کردند.

پنج نفر از دستگیرشدگان از مقام های گروه تروریستی داعش هستند.

بازداشت شدگان در تحقیقات مقدماتی به عضویت در گروه داعش و شرکت در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی در زمان کنترل تروریست ها بر استان نینوا اعتراف کردند.

در همین راستا، دوشنبه گذشته نیز اداره اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری 12 تروریست داعشی به همراه سلاح، مهمات و مواد منفجره در استان الانبار واقع در غرب این کشور خبر داد.

دستگیرشدگان در زمان کنترل گروه های تروریستی بر استان الانبار، در رده نیروی امنیتی، سرباز و مسؤول آموزش اردوگاه های داعش در دولت های خودخوانده «فلوجه، الانبار و فرات» کار می کردند.

استان های نینوا و الانبار در شمال و غرب عراق از مراکز اصلی فعالیت هسته های خفته و بقایای گروه تروریستی داعش به شمار می روند.
اواخر مرداد گذشته نیز نیروهای عراقی اعضای یک گروه بزرگ نفوذی داعش در نوار مرزی این کشور و سوریه را دستگیر کردند.
این گروه ۳۱ نفره از تروریست ها در حال ورود به عراق در مرز سوریه دستگیر شدند.
مرز عراق و سوریه در شمال این کشور و استان های الانبار و نینوا محل اصلی ورود عناصر تروریستی داعش به داخل خاک عراق است.
عراق بتازگی برای رصد تحرکات تروریست ها در مرزهای خود با سوریه دوربین های حرارتی نصب کرده است.
سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیش‌تر فاش کرد که بیش از 70 هزار تروریست داعشی در مناطق مرزی سوریه با این کشور حضور دارند.
وی گفت که داعش پراکنده، ناتوان و در محاصره است، اما برخی اقدامات را برای اعلام موجودیت خود انجام می دهد.
این فرمانده عراقی افزود که داعش امروز دیگر نمی تواند زمین تصرف یا دوباره برخی مناطق را اشغال کند.
عناصر داعش که از اردیبهشت گذشته به تحرکات تروریستی در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق پس از شکست سال ۲۰۱۷ به طرز بی سابقه ای شدت بخشیده اند، در این مدت ده ها عملیات کور در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک انجام داده اند.
داعش در این رشته عملیات که بیشتر شبانگاه و با استفاده از تاریکی هوا انجام می شود، افزون بر هدف قراردادن شهروندان غیرنظامی و نیروهای امنیتی به تخریب زیرساخت های عراق نیز روی آورده است.
گرچه کارشناسان امنیتی عراق اعتقاد دارند که تروریست های داعش در این مرحله همانند گذشته توانمندی و نیروی کافی برای سلطه بر زمین و اشغال قلمرو را ندارند و بیشتر برای تبلیغات رسانه‌ای دست به این حملات می‌زنند، اما در عین حال این حملات نگرانی‌های جدی در عراق به دنبال داشته است.
ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی که هفته هاست سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می دهند.

نظر شما