روسیه:

بهای نفت سال آینده به ۵۵ دلار می‌رسد

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۵:۴۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۳۹۷۱
بهای نفت سال آینده به ۵۵ دلار می‌رسد
وزیر انرژی روسیه پیش بینی کرد: بهای نفت در بازار جهانی در سال آینده میلادی، ۵۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه در نوسان خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بنابر گزارش وزارت انرژی روسیه، الکساندر نوواک در همایشی به نام «تولید و صنعتی شدن» گفت: میانگین بهای نفت در بازار جهانی در سال ۲۰۲۱ ممکن است به بشکه ای ۶۵ دلار هم برسد.

وی افزود: اما بازار نفت ممکن است در نوسان باشد و قیمت ها متفاوت.

وزیر انرژی روسیه گفت: اما پیش بینی من درباره بهای نفت دربازار جهانی کمتر از پیش بینی گلدمن ساچس است و به احتمال زیاد قیمت نفت بین ۵۰ تا ۵۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

وی در مورد بهای نفت در سال جاری گفت که ممکن است بهای نفت در بازار جهانی امسال بالا یا پایین باشد.

وزیر انرژی روسیه گفت: در زمان حاضر وضعیت در بازارهای انرژی مناسب است و نوسانات کمتری در بازار نسبت به چند ماه پیش مشاهده می شود.

وی ادامه داد: ما هر ماه در چارچوب کمیته نظارت اوپک پلاس، به بررسی وضعیت بازار جهانی نفت می پردازیم و وضع آینده بازار را پیش بینی می کنیم.

نوواک گفت: براساس آخرین ارزیابی ها، کاهش سطح تقاضای خرید نفت در سال ۲۰۲۰، روزانه ۹-۱۰ میلیون بشکه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که در ماه جولای در بازار جهانی نفت موازنه برقرار شد و کاهش تقاضا با کاهش تولید نفت جبران شد و موجودی انبارهای نفت ۳۴ میلیون بشکه کاهش یافت.

روسیه در ماه آوریل (اردیبهشت-خرداد) و پیش از اجرایی شدن قرارداد کاهش تولید نفت حدود، ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که این رقم بیشترین میانگین ماهانه تولید از ژانویه (دی-بهمن ۹۸) ۲۰۱۹ تاکنون به شمار می آید.

این در حالیست که عربستان سعودی در ماه ژوئن کمتر از هفت میلیون و پانصد هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

همچنین به نوشته اسپوتنیک، پیش از این نیز روسیه در زمستان سال ۲۰۱۸ موفق شده بود مقام دوم را در تولید نفت از آن خود کند.

روسیه در حالی در جایگاه دوم قرار گرفته که تولید نفت این کشور طبق توافق کاهش تولید برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت میان اعضای اوپک و غیر اوپک همکار با اوپک موسوم به اوپک پلاس، ۱۶.۸ درصد کاهش یافته بود. عربستان طبق این توافق ۲۹،۳ درصد از تولید نفت خود کاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز