سخنگوی وزارت امورخارجه :

موضوع بدهی انگلیس ربطی به آزادی زاغری ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۲۱:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۴۰۸۸
موضوع بدهی انگلیس ربطی به آزادی زاغری ندارد
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: دولت انگلیس یک بدهی قطعی ۴۰ ساله به ایران دارد و تفاوتی نمی‌کند که این بدهی را یک مقام دولت انگلیس بپذیرد یا نه.

 ​به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه  گفت: دولت انگلیس یک بدهی قطعی ۴۰ ساله به ایران دارد و تفاوتی نمی‌کند که این بدهی را یک مقام دولت انگلیس بپذیرد یا نه.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران از کانال‌های مختلف و در تمامی گفتگو‌هایی که با طرف انگلیسی داشته، تاکید کرده است که این بدهی قطعی را باید دولت انگلیس پرداخت کند و این ربطی به هیچ موضوع دیگری ندارد. موضوع خانم نازنین زاغری (زندانی دو تابعیتی که دوران محکومیتش را در ایران می‌گذراند) ربطی به پرداخت بدهی ایران از انگلیس ندارد.

خطیب زاده ادامه داد: موضوع خانم زاغری یک پروسه قضایی دارد و قوه قضایی ایران در این باره کاملا مستقل عمل می‌کند . بدهی دولت انگلیس به ایران یک بدهی قطعی ۴۰ ساله است و باید با همه جریمه‌های تاخیرش پرداخت شود؛ ما به قطع و یقین پیگیر هستیم بدهی انگلیس به ایران پرداخت شود.

او تاکید کرد: بسیاری از زندانیانی که در ایران هستند درخواست آزادی دارند . خانم زاغری هم مثل سایر زندانیان است و من تاکید میکنم هیچ تفاوتی بین وی و سایر زندانیان وجود ندارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز