ارتباط با حماس بهانه آمریکا برای سرکوب معترضان مینیاپولیس

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۰:۴۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۴۱۰۶
ارتباط با حماس بهانه آمریکا برای سرکوب معترضان مینیاپولیس
دولت ترامپ که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات به دنبال پایان دادن به اعتراضات ضدنژادپرستانه در مینیا پولیس است، به تازگی دو تن از معترضان را به دلیل ارتباط با جنبش حماس بازداشت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش وب سایت رسمی وزارت دادگستری آمریکا، مایکل رابرت ۳۰ ساله و بنیامین تیتر ۲۲ ساله به تلاش برای حمایت مادی از سازمان حماس متهم هستند. 

 

دو شهروند آمریکا که روز گذشته بازداشت شدند، صبح امروز (شنبه) در دادگاه شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا حضور یافتند. 

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که این افراد که از اعضای جنبش بوگالو هستند، برای ضربه زدن به دولت آمریکا درصدد پیوستن به جنبش حماس و تامین حمایت از مالی و تسلیحاتی از این گروه بوده‌اند. 

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس خرداد سال جاری بدنبال کشته شدن «ایاد الحلاق» به دست رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس و قتل «جورج فلوید» شهروند رنگین پوست آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی و آمریکا صادرکنندگان خشونت و تروریسم به بسیاری از کشورهای جهان هستند. 

سخنگوی حماس تصریح کرد: صحنه قتل الحلاق جوان بیت‌المقدسی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی و کشته شدن شهروند سیاهپوست آمریکایی بیانگر عقیده و فرهنگ نفرت، نژادپرستی و افراط‌گرایی است که دستگاه‌های تل‌آویو و واشنگتن بر پایه آن بنا شده‌اند. 

وی افزود، رهبران سیاسی آمریکا و اسرائیل بر جنایات خود سرپوش می‌گذارند و آن را مشروع جلوه می‌دهند. این دو رژیم خشونت و تروریسم را به بسیاری از کشورهای جهان صادر می‌کنند؛ موضوعی که ملت فسلطین و بسیاری از کشورهای منطقه از این موضوع رنج می‌برند. 

برهوم از تمام آزادی‌خواهان جهان خواست که سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و آمریکا را برملا کرده و با آن مقابله کنند. 

 

نظر شما