سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط سازمان های امنیتی شناسایی شدند/ تعداد زیادی، خرابکاری‌های صنعتی داشتیم

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۴۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۵۴۳۱۸
عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط سازمان های امنیتی شناسایی شدند/ تعداد زیادی، خرابکاری‌های صنعتی داشتیم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به حادثه نطنز بیان کرد: تحقیقات ادامه دارد تا جایی که ما اطلاع داریم عوامل را کشف کردند و دلایل را هم می دانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در برنامه «صبح بخیر ایران» گفت: غیر از بازرس، ما حملات سایبری داشتیم البته بارها حملات سایبری داشتیم و اینها را دفع کردیم. تعداد زیادی، خرابکاری های صنعتی داشتیم. ما یک نمایشگاه از تعداد زیادی از این، مواری که کشف کردیم، داریم. همه اینها، مواردی نیست که انتسابش را به بازرسان بدهیم ولی می تواند بازرس هم، عامل باشد. باید مراقبت کنیم و مراقبت خوبی هم شده و اشراف کامل، وجود دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به حادثه نطنز بیان کرد: اتفاقی که در نطنز افتاد متاسفانه جنبه خرابکاری دارد البته این موضوع را سازمان های امنیتی باید، دقیق بررسی کنند و قرار هم بر این بوده که آنها اظهارنظر کنند. تحقیقات ادامه دارد تا جایی که ما اطلاع داریم عوامل را کشف کردند و دلایل را هم می دانند. همچنین روش و چگونگی را هم می دانند یعنی اشراف کامل در این موضوع، وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در حادثه نطنز عواملی در داخل با یک سناریو در خارج این اقدام را انجام دادند، اظهار کرد: اینکه دقیقا جزییات چه هست، ما نمی دانیم. تا حدودی در این باره به ما توضیحاتی ارائه شده اما موضوع در دست پیگیری و بررسی است؛ از بیان جزییات معذور هستم.

نظر شما