معاون وزیر دفاع:

وزارت دفاع آماده تأمین نیازمندی صنایع مختلف است

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۴:۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶۲
وزارت دفاع آماده تأمین نیازمندی صنایع مختلف است
معاون وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع از آمادگی وزارت دفاع برای تامین نیازمندی صنایع مختلف برای قطع وابستگی خبر داد و گفت: امروز در این وزارتخانه بیش از ۳۸ هزار قطعه تولید می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، مجید هدایت در آیین رونمایی از چند قطعه گلوگاهی خودرو اعم از ACU، توربوشارژ، ایربگ و باتری‌های  ویژه خودروهای عمومی و تاکسی و مناطق گرمسیری ساخت متخصصان صنعت دفاعی وزارت دفاع اظهار داشت: نمایشگاه (نهضت قطعه سازی) در دو حوزه نظامی و غیرنظامی با نمایش ۲۰۰۰ قطعه، دستاوردهای ارزشمند نیروهای مسلح در ساخت مواد فلزی، مواد غیرفلزی، سوخت، مواد پرانرژی، سرجنگی، هدایت و ناوبری، کنترل، اویونیک، الکترواپتیک، ارتباطات، رادار، جنگال، سایبرو فناوری اطلاعات، انرژی، تولید و توزیع توان، موتور و پیشران و ... را برای تأمین نیاز ملی و صنایع به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای وزارت دفاع در حوزه تولید انواع قطعات پیچیده و حساسی که مورد تحریم کشورهای بیگانه است، گفت: امروز در وزارت دفاع  بیش از ۳۸ هزار قطعه تولید می‌شود که در این نمایشگاه تنها  ۲ هزار قطعه به نمایش گذاشته شده است.

 مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با بیان اینکه  این وزارتخانه با بومی سازی انواع سامانه‌ها، توانمندی خود را  در حوزه های مختلف  نشان داده است، گفت: کشور می‌تواند همه نیازهای خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در صنعت دفاعی تامین کند؛ تمرکز ما برای تامین نیازمندی‌ها باید به داخل کشور باشد و از این طریق صنعت خودرو سازی نیز همانند صنایع دفاعی می‌تواند از تحریم‌ها عبور کند.

 هدایت در خصوص رونمایی از باتری‌های ویژه خودروهای عمومی گفت: این باتری ویژه خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر است که ویژگی‌هایی از جمله مقاومت و اطمینان بالا در برابر استارت‌های پیوسته، ۷۰ درصد طول عمر بیشتر در دمای زیاد، ظرفیت بسیار بالا برای ذخیره بیشتر و همچنین ۲۵ درصد ایمنی و شارژ سریع بالاتر را  دارد.

وی در خصوص باتری ویژه مناطق گرمسیری نیز افزود: در این نوع باتری‌ها عمر و مقاومت باتری افزایش یافته است که می‌تواند تا حد زیادی دغدغه رانندگان مناطق گرمسیری را در تعویض زود هنگام باتری رفع نماید.

معاون وزیر دفاع در خصوص ساخت توروبوشارژ خودرو توسط متخصصان صنعت دفاعی گفت: توروبو شارژ سیستمی کمکی است که با تزریق هوای بیشتر به محفظه احتراق، توان خروجی و راندمان موتورهای درون‌سوز را افزایش می‌دهد.

وی افزود: توربوشارژر یک موتور مکانیکی بوده که میزان هوای ورودی به داخل موتور را افزایش می‌دهد. این دستگاه از دو بخش اصلی متصل به هم تشکیل شده که با هماهنگی یکدیگر، حجم و فشار هوای ورودی به محفظه سیلندر را افزایش داده و در نهایت موجب افزایش قدرت کلی موتور می‌شوند.

هدایت در خصوص ساخت ACU توسط متخصصین صنعت دفاعی تصریح کرد: ACU کامپیوتر کنترل هوشمند ایربگ و همان یونیت کنترلی است که فرامین مربوط به فعال‌سازی ایربگ را صادر می‌کند و تا کنون حدود ۳۰۰۰ ACU  تحویل شرکتهای خودروسازی شده است.

 مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی در تعامل تنگاتنگ با شرکت‌های خودروساز بخش عمده‌ای از تعهدات خود در زمینه باتری، توروبوشارژ ACU تأمین و تحویل داده است و بخش دیگری از قطعات نیز به تولید انبوه رسیده است گفت: وزارت دفاع آماده تأمین نیازمندی صنایع مختلف برای قطع وابستگی است.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو نیز در این مراسم اظهار داشت: از سال گذشته همکاری شرکت ایران خودرو و صنعت دفاعی در راستای قطع وابستگی و تقویت داخلی سازی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه امروز صنعت دفاعی در لبه تکنولوژی قرار دارد، افزود: شاهد محصولات و دستاوردهای ارزشمندی در نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع بودیم که مورد نیاز ملی و مردم عزیز است و ان‌شاءالله تعامل و سطح همکاری با بخش دفاع افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه در زمینه تأمین توربو شارژ و باتری قراردادهایی از قبل داشتیم، افزود: ان‌شالله طی روزهای آتی زمینه های جدید همکاری خود را تقویت خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز