بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

اقدام هتاکانه به ساحت پیامبر اعظم (ص) شکستن حرمت همه ادیان الهی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۷:۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۴۵۷۹
اقدام هتاکانه به ساحت پیامبر اعظم (ص) شکستن حرمت همه ادیان الهی است
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام هتاکانه یکی از نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) تاکید کرد: این تحرکات نه تنها اهانت به مقدسات مسلمین که شکستن حرمت همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی است که وظیفه پاسخگویی آن را برعهده همه آزادیخواهان بیدار جهان می‌گذارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  بنابر گزارش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در این بیانیه آمده است: اقدام جسارت بار و هتاکانه یکی از نشریات مزدور فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر صلح و عدالت، نشانه انفعال و استیصال استکبار در مقابله با گفتمان بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است و به منظور انتقام از شکست‌های پیاپی مستکبران در مقابله با آزادیخواهان جهان و پیروان مکتب توحید هر ازچند گاهی انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این تحرکات زبونانه و ظالمانه نه تنها اهانت به مقدسات مسلمین که شکستن حرمت همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی است که وظیفه پاسخگویی آن را برعهده همه آزادیخواهان بیدار جهان می‌گذارد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: این قبیل اقدامات که با تقسیم کارشیطانی جبهه استکبار و به بهانه مضحک آزادی بیان انجام می‌شود، بیش از هر چیز در پی انحراف افکار عمومی از وضعیت اسفبار تمدن غرب در مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و رسوایی‌های سردمداران استکبار در مقابله با اعتراضات فراگیر در این کشورهاست. هدف دیگر این حرمت شکنی‌ها منحرف کردن اذهان مسلمانان از مساله فلسطین است که اولویت اول جهان اسلام محسوب می‌شود و هم اکنون دستخوش طرح‌های شیطانیِ معامله قرن و عادی سازی خیانت بار روابط با دشمن خبیث انسانیت؛ رژیم جعلی صهیونیستی است.

این بیانیه می‌افزاید: بهانه صیانت از آزادی بیان برای عدم مقابله با این اهانت‌های وقیحانه، توسط رییس جمهوری فرانسه که کشورش بیش از یک سال است درگیر شنبه‌های اعتراض است، بیش از هر زمان مضحک و رسوا کننده است. شگفتا که جسارت به ساحت پیامبر اعظم و قرآن کریم، آزادی بیان به شمار می‌آید ولی انتقاد از افسانه جعلی هولوکاست، زندان و محرومیت در پی دارد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امامان جمعه ایران اسلامی در این بیانیه ضمن محکومیت شدید این اقدام جنون آمیز و شیطانی، همه پیروان آزادیخواه ادیان توحیدی و ابراهیمی و علما و نخبگان جهان اسلام به ویژه ائمه جمعه جهان اسلام را به مقابله با دین ستیزی و قداست شکنی مزدوران پیاده نظام استکبار فرا می‌خواند.

این بیانیه تاکید می‌کند: از وزارت امور خارجه و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه بین الملل می‌خواهیم تا با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و قاطعانه ظرفیت‌های مجامع و نهادهای بین الملل اسلامی و دیگر ادیان توحیدی را برای مقابله با این حرکات طراحی شده و خبیثانه به کار گیرند. بدون تردید این قبیل اعمال خاک پاشیدن بر چهره خورشید است و عاقبتی جزرسوایی و شکست طراحان و مجریان آن ندارد.

اقدام موهن و شرم‌آور هفته نامه فرانسوی واکنش امت اسلامی را در پی خواهد داشت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه کشور خواست درباره توهین عوامل منسوب به کشورهای فرانسه و سوئد به پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم فقط به موضع گیری توسط سخنگوی دستگاه اکتفا نکرده و مقابله با این اقدامات موهن را از سوی مجامع بین المللی و حقوق بشری پیگیری کند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: اقدام موهن و شرم‌آور اخیر هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و همچنین هتک حرمت قرآن کریم در سوئد از سوی مسلمانان و آزادگان جهان قطعاً محکوم است و واکنش امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چنین شرایطی که دست رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و دولت های غربی به وضوح عیان شده است، وزارت امور خارجه کشور نباید فقط به موضع گیری توسط سخنگوی دستگاه خود اکتفا کند و مقابله با این اقدامات موهن را از سوی مجامع بین المللی و حقوق بشری پیگیری کند و نتایج آن را به مردم عزیز ایران اسلامی گزارش دهد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید این موضوع را به صورت حقوقی در مجامع بین المللی پیگیری کند، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید تلاش کند تا هر چه زودتر این موضوع در دستور کار سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد تا بار دیگر شاهد اینگونه اقدامات موهن و توهین های آشکار نباشیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه این اقدام توسط افرادی صورت می‌گیرد که اکنون دست‌های خود را از چپاول و غارتگری کوتاه می‌بینند، اظهار داشت: آنها عرصه علم، سیاست و فرهنگ را پس از سال‌ها استعمار و استثمار ملت‌های مسلمان به پویایی اندیشه و تمدن اسلامی باخته‌اند و سودای استیلای دوباره خود را در سر می پرورانند.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: در اقدام موهنی که توسط هفته نامه‌ شارلی ابدو در کشور فرانسه صورت گرفت، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز با ژست «آزادی بیان» به میدان آمده و به صورت تمام قد از اقدم ضدبشری و ضداخلاقی این نشریه حمایت می‌کند. اما از رییس جمهوری فرانسه باید این سوال را پرسید آیا دادگاه‌های فرانسه در ذیل مساله «آزادی بیان» اجازه می‌دهند که نشریات و رسانه‌های فرانسوی در مورد موضوع «هلوکاست» فقط سوال بپرسند؟ اگر قرار نیست رییس جمهوری در توهین به ادیان و مذاهب مطالب نشریات کشور متبوع خود را داوری و قضاوت کند، چرا روژه گارودی فرانسوی که منکر هلوکاست شد به زندان محکوم شد و زیر شدیدترین مجازات‌های دولت متبوع فرانسه قرار گرفت!؟ پس استفاده ابزاری کشورهای غربی از آزادی بیان و به بازی گرفتن واژه‌ آزادی بیان جفایی بزرگی بر انسانیت و حرّیت و آزادی است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه اظهارات رییس جمهوری فرانسه سند دیگری در اثبات وجود دست‌های پلید و شوم برای سازماندهی اقدامات توهین آمیز و موهن علیه مسلمانان است، یادآور شد: باید این اقدام آنها را در تداوم هجمه‌ای فرهنگی دید که در سال‌های اخیر از سوی محافل پیدا و پنهان صهیونیسم و اجیرشدگان آنها و با چراغ سبز دولت‌های غربی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را باید قطعه دیگری از پازل همان محافل پیدا و پنهان صهیونیست و صحنه گردانی کشورهای غربی دانست. اقدامی که در سوئد رخ داده تحت تاثیر القائات اسلام ستیزانی است که تحت عنوان آزادی بیان، نسبت به دین اسلام و مهاجرانی که از خشونت‌های دست پروردگان غربی‌ها از جمله داعش به اروپا پناه آورده‌اند، نفرت پراکنی می‌کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان استکبار جهانی غرب را در راس دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: این دشمنان متوحش برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب محمدی (ص) و ممانعت از استقبال جوانان کشورهای اروپایی به دین مبین اسلام با وقیحانه‌ترین حالت به مقابله با این رویکرد برآمده‌اند و در کشورهای غربی که برای آزادی‌های مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی را قائل نیستند با سوء استفاده از لفظ آزادی بیان، افرادی که فطرتشان مسخ شده است را به اهانت به مقدسات اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) تشویق می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات خاطرنشان کرد: توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و قرآن کریم که با هدف اسلام‌ستیزی و تقویت پروژه اسلام هراسی و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و معرفی چهره نازیبا از دین مبین اسلام و نبی مکرم آن تکرار شده و احساسات و عواطف تمامی مسلمانان، موحدان و آزادی خواهان را جریحه دار کرد، گواهی دیگر بر دروغین بودن شعار تکراری حقوق بشر و احترام به ادیان و تمدن‌ها توسط غرب است.

مسلمانان با تیزبینی با توطئه‌های ضد اسلامی مقابله کنند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای اقدام مزورانه و توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو به ارزش‌های اسلامی محکوم کرد و افزود: مسلمانان جهان با هوشیاری، طراحان و سیاستگذاران توطئه‌های ضداسلامی را در انجام چنین اقداماتی ناکام بگذارند.

علی‌اکبر ولایتی اظهار داشت: رشد اسلام‌گرایی و ابلاغ پیام رحمت، مهربانی و مودت دین مبین اسلام در میان مردم جهان، بار دیگر دشمنان تاریخی را بر آن داشت تا با پست‌ترین ابزار و روش‌ها، تروریسم دینی و مذهبی، توهین به مقدسات و پاک‌ترین مخلوق عالم هستی حضرت محمد(ص)، ذات پلید و شیطانی خود را نمایان کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: اهانت شوم روزنامه شارلی ابدو در ادامه طرح‌ها و اقدامات مزورانه‌ای است که در سالیان اخیر توسط مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم بین‌الملل و جبهه غرب در مواجهه با گسترش فرهنگ و مکتب سراسر نورانی اسلام و پیاده‌سازی طرح اسلام‌هراسی بار دیگر در فرانسه در حال اجراست.

ولایتی تصریح کرد: تشکیل و تقویت گروه‌های تروریستی به نام اسلام، اهانت چندباره به شخصیت پیامبر خاتم (ص)، مخدوش کردن چهره اسلام مودت و رحمت، جسارت به کتاب آسمانی مسلمانان قرآن کریم، ساخت فیلم و انیمیشن موهن و ... بخشی از اقداماتی موهن فرهنگی است که در کنار اقدامات نظامی، سیاسی و اقتصادی همچون ترور، تحریم، تطمیع، جنگ، سازش و معامله تلاش دارد اسلام و مسلمانان را از مسیر پیشرفت و تمدن بشری عقب نگاه داشته و از رسیدن پیام صلح و دوستی اسلام ناب به قلب‌های پاک جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: دشمنان قسم خورده به انحای گوناگون با نور لایزال الهی به جنگ پرداخته‌اند و با هزینه میلیاردها دلار پول نفتی کشورهای مسلمان، به انحراف و جنگ با آنان پرداخته‌اند و حتی از حمایت علنی و عملی دولتمردان خود بهره می‌گیرند و در امر باطل خود همراهی و همکاری دارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: بر تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان واجب است تا با اتحاد، انسجام، روشنگری، بصیرت بینش دینی و با حرکت هوشمند و هماهنگ جمعی از بالاترین سطوح رسمی تا اقشار جوامع اسلامی نسبت به محکومیت اینگونه حرکات خزنده و شوم موضع علنی صریح و جسورانه‌ای اتخاذ کنند تا دشمن زبون احساس قدرت و جسارت بیشتر به خود راه ندهد و التیامی بر قلب شکسته میلیاردها انسان آزدایخواه در سرتاسر جهان باشد.

ولایتی ادامه داد: مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت و اهانت بزرگ به ساحت نورانی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، از تمامی مسلمانان جهان می‌خواهد با حفظ هوشیاری و تیزبینی، طراحان و سیاستگذاران توطئه‌های ضداسلامی را در انجام چنین اقداماتی ناکام گذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز