درخواست اسرائیل از واشنگتن برای جبران معامله اف ۳۵ با امارات

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۹:۳۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰۷
درخواست اسرائیل از واشنگتن برای جبران معامله اف ۳۵ با امارات
برخی منابع رسمی اسرائیلی اعلام کردند که مسئولان صهیونیستی در برابر موافقت با اقدام واشنگتن مبنی بر فروش جنگنده های اف 35 به کشور امارات به دنبال جایگزین امنیتی هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت اسرائیل اخیرا دریافته تصمیم واشنگتن مبنی بر فروش این جنگنده ها به امارات واقعیتی غیر قابل بازگشت است و به دنبال جایگزین هایی برای ان هستند، از جمله این جایگزین ها تسریع در تجهیز این رژیم با امکانات جنگی مدرن در چارچوب کمک های امنیتی سالیانه امریکاست.

 

دست یافتن بر سلاح های بسیار مدرن، حفظ برتری ارتش اسرائیل است و دستکم زمان تحویل آن به اسرائیل یک سال با کاهش هزینه است

این روزنامه افزود برخی منابع رسمی واشنگتن بر درستی اطلاعات این روزنامه درخصوص فروش جنگنده های اف 35 به امارات تاکید کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی 13 اگوست برای عادی سازی روابط به توافق رسیدند، روزنامه نیویورک تایمز اواخر هفته اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترجیح داده تا از قرارداد تسلیحاتی امریکا با امارات جلوگیری نکند مساله ای که دفتر نتانیاهو قاطعانه آن را رد کرد .

کاخ سفید نیز طی هفته های اخیر فرایند فروش سلاح مدرن به امارات از جمله جنگنده های اف 35 و پهپادهای ریبر را تسریع کرد.

این قرارداد هم چنین شامل جنگنده های ای ای 18 جی گرولر ...." (EA-18G Growler)و هواپیماهای جنگ الکترونیکی است که زمینه ساز حملات محرمانه از طریق پارازیت انداختن بر پدافند هوایی دشمن است که پیش از این از این بند هیچ سخنی به میان نیامده بود.

 

نظر شما