آتش‌سوزی در کالیفرنیا، پهنه‌ای به وسعت ۱۰ برابر شهر نیویورک

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۸:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۷۰۲
آتش‌سوزی در کالیفرنیا، پهنه‌ای به وسعت ۱۰ برابر شهر نیویورک
آتش سوزی در کالیفرنیا در سال جاری رکورد بی‌سابقه‌ای برجای گذارد بطوریکه تاکنون حدود ۸۰۹هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته؛ پهنه‌ای که به اندازه ۱۰ برابر شهر نیویورکر گزارش شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: آتش سوزی «کریک»(Creek Fire) باعث شد تا بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که به «پارک ملی جنگلی سیرا» سفر کرده بودند و به علت  بسته شدن تنها راه خروجی به دلیل شدت اتش سوزی، با مداخله گارد ملی بوسیله بالگرد  از محل نجات یابند.

بنابراین گزارش، آتش سوزی های جدید حدود ۴۵ هزار هکتار از اراضی مناطق «فرنسو»(Fresno) و «مادرا»  (Madera) در ایالت کالیفرنیا را طعمه حریق ساخته است، پارک ملی جنگلی سیرا نیز در میان این دو منطقه واقع است.

ارتفاع دود به ۱۴ کیلومتر رسیده است

این شبکه خبری افزود: شدت آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا به اندازه ای بوده که در تصاویر ماهواره ای به خوبی دیده شده و ارتفاع دود حاصل ازاین آتش سوزی به ۹ مایل (۱۴کیلومتر) رسیده است.

آتش سوزی مهار نشده است

سی ان ان در ادامه گزارش داد: مسئولان آتش نشانی در این بخش از ایالت کالیفرنیا گفتهاند که تا روز یکشنبه (روز گذشته) «صفر درصد» از این آتش سوزی مهار شده است.

سی ان ان ادامه داد: این آتش سوزی که از اواخر روز جمعه گذشته در بخش جنوبی پارک ملی جنگلی «یوسمایت» (Yosemite) آغاز شده بود تنها تا روز شنبه ۳۶ هزار هکتار از اراضی این منطقه را طعمه حریق کرد اما با ادامه آتش سوزی وسعت آن به ۴۵ هزار هکتار رسید.

سی ان ان افزود: هنوز ماه های اکتبر و نوامبر(مهر و آبان) که هوایی گرم وخشک برای ایالت کالیفرنیا پیش بینی می شود، در راه است.

ایالت کالیفرنیا هرساله با آغاز شهریورماه و به دلیل وضعیت خشک و گرم آب وهوایی شاهد وقوع آتش سوزی های بسیاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز