سی ان ان گزارش می‌دهد؛

فشار ترامپ بر شاه سعودی درباره رژیم صهیونیستی

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۷:۳۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۵۰۷۹
فشار ترامپ بر شاه سعودی درباره رژیم صهیونیستی
پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان عربی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی دیروز(یکشنبه) با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، او را تحت فشار قرار داده تا برای بهبود شکاف ایجاد شده بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی مذاکره کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عربستان، مصر، امارات و بحرین، تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی با متهم کردن قطر به «حمایت گسترده از تروریسم» روابط سیاسی و اقتصادی خود با این کشور را قطع کردند.

این کشورها، برای از سرگیری روابط ۱۳ شرط برای قطر تعیین کردند که محدود کردن روابط با ایران و تعطیل کردن شبکه الجزیره از جمله این شرایط بود.

قطر این شروط را رد کرد و به دنبال آن این کشورها تحریم‌های سختگیرانه‌ای علیه دوحه به اجرا گذاشتند.

در حالی ترامپ شاه سعودی را برای مذاکره تحت فشار قرار داده که با فشارهای آمریکا امارات مجبور شده است با پذیرش خیانت به جهان اسلام و عرب و ملت فلسطین توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کند.

سی ان ان روز دوشنبه خاطرنشان کرد، «جاد دیری» دستیار معاون رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی به بخش هایی از گفت وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان اشاره کرده و آورده است که ترامپ با استقبال از ریاست عربستان بر گروه ۲۰ از تصمیم سعودی ها برای بازکردن فضای عربستان به روی پروازهای بین اسرائیل و امارات که هفته گذشته برقرار شد، ابراز خرسندی کرد.

وی در یک توئیت دیگر نوشت: ترامپ در گفت وگو با ملک سلمان با اشاره به روابط قوی بین ریاض و واشنگتن و تشریح توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط، آن را مهم خواند و با شاه سعودی درباره راه های تقویت امنیت و شکوفایی در منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز