سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

اعلام آمادگی وزارت نفت برای صدور مجوز پترو پالایشگاه‌ها

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۶:۴۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۵۶۸۵
اعلام آمادگی وزارت نفت برای صدور مجوز پترو پالایشگاه‌ها
پاسخ زنگنه به نامه دوهفته قبل رییس کمیسیون انرژی در خصوص اجرایی شدن قانون پتروپالایشگاه‌ها مطرح شد و ایشان اعلام کرد که شرکت‎های متقاضی را انتخاب کردیم و ظرفیت‌ها را اعلام کردیم و منتظر تشکیل جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی هستیم برای اینکه بحث تنفس خوراک براساس جدول پیشنهادی وزارت نفت مصوب شود، لذا وزرات نفت آمادگی دارد که مجوز پترو پالایشگاه‌ها را صادر کند و کار را آغاز کنند.

«مالک شریعتی‌نیاسر» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی به ارائه گزارش نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات نفت پرداخته شد که در ادامه محورهایی از قبیل ضرورت تخصیص ارز، خرید کالاهای تولید داخل که نباید از خارج خریداری شود، بحث بازنگری در قانون خرید داخل در مقایسه با خریدهای خارجی، پیگیری و نظارت بر اجرای مصوباتی که قبلا به عنوان قانون و آئین‌نامه موجود است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس افزود: در نهایت درباره کمک به صدور خدمات فنی مهندسی و صدور تجهیزات ساخت داخل بحث شد. قرار شد این مورد توسط کمیسیون انرژی پیگیری و مطالبات انجمن سازندگان تجهیزات نفت از طرف مسئولان اجرایی، هم پیگیری شود.

شریعتی ادامه داد: در بخش دیگری از جلسه، گزارش کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امینت ملی در خصوص طرحی که برای حامل‌های انرژی و یکپارچه سازی تعرفه‎های آنها ارائه دادند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما منجر به تصمیمی نشد چراکه بنا بر تصمیم‌گیری نبود و گزارشی بود از ایده جدید در حوزه یکپارچه سازی نظام تعرفه گذاری حامل‌های انرژی با تعریف واحد مشخص که قابل تبدیل باشد. لذا مقرر شد این موضوع در همین حد باقی بماند چرا که نیاز به بررسی بیشتر دارد که در کمیسیون، دنبال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: همچنین پاسخ زنگنه به نامه دوهفته قبل رییس کمیسیون انرژی در خصوص اجرایی شدن قانون پتروپالایشگاه‌ها مطرح شد و او اعلام کرد که شرکت‎های متقاضی را انتخاب و ظرفیت‌ها را اعلام کردیم و منتظر تشکیل جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی، هستیم برای اینکه بحث تنفس خوراک براساس جدول پیشنهادی وزارت نفت مصوب شود، لذا وزرات نفت آمادگی دارد که مجوز پترو پالایشگاه‌ها را صادر و کار را آغاز کنند.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین وزیر نیرو پاسخ به سوالات نمایندگان را به صورت مکتوب ارسال کردند که برخی از اعضا نسبت به عدم تطابق با مکالمه‌ای که داشتند، گلایه‌هایی داشتند؛ لذا قرار شد در جلسات بعدی موضوعات را مطرح کنند و مسئولین وزارت نیرو، پاسخ دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز