عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

در ابتدای انقلاب اژدر را نقاشی می‌کردیم/ در کلاس پنجم پهبادی هستیم/ در زمینه تعمیر موتور F۵ از خود سازنده‌ها که آمریکایی هستند، بهتر تعمیر می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۲۳:۲۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۵۷۴۹
در ابتدای انقلاب اژدر را نقاشی می‌کردیم/ در کلاس پنجم پهبادی هستیم/ در زمینه تعمیر موتور F۵ از خود سازنده‌ها که آمریکایی هستند، بهتر تعمیر می‌کنیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در اوایل انقلاب متخصصین نظامی یک شناخت کلی از پهباد داشتند و یا در خصوص اژدر، ما اژدر را نقاشی می‌کردیم و موردی به نام تولید اژدر نداشتیم.

«مسعود گودرزی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در واکنش به اینکه تحریم‌های تسلیحاتی تا چه اندازه مانع رشد صنعت دفاعی ایران شده است؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اگر حوزه نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ارزیابی کنیم، حوزه نظامی و دفاعی بیشتر از سایر حوزه‌ها پیشرفت کرده که این محصول، خودباوری است. این باور که «ما می‌توانیم» را قبل از انقلاب از ایرانی‌ها گرفته بودند، شاید این باور دیده نشود اما موتور و محرکه، همه پیشرفت‌ها است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در توضیح مصادیق پیشرفت در حوزه دفاعی افزود: در اوایل انقلاب متخصصین نظامی یک شناخت کلی از پهباد داشتند و یا در خصوص اژدر، ما اژدر را نقاشی می‌کردیم و موردی به نام  تولید اژدر نداشتیم و یا در حوزه موشک‌ها، تا بُرد 200 کیلومتر را می‌خریدیم و چیزی  نداشتیم و یا موتور هواپیماها را به خارج می‌فرستادیم که تعمیر کنند، چراکه توانایی نداشتیم اما در حال حاضر در کلاس پنجم پهبادی هستیم.

گودرزی ادامه داد: در حوزه اژدر و شناورهای زیردریایی در منطقه برتر هستیم، همچنین در حوزه هوا و فضا پنجمین قدرت موشکی جهان هستیم، شاید به توان گفت که این پیشرفت‌ها در اکثر کشورها، صورت گرفته است اما تفاوتی که کشور ما دارد، این است که با وجود اینکه حتی در حوزه دارویی، تحریم بودیم اما به دانش بومی در این سطح از پیشرفت در حوزه دفاعی، رسیدیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: توجهاتی که مقام معظم رهبری به همه حوزه‌ها از جمله حوزه نظامی داشتند زمینه‌ساز پیشرفت در این حوزه شده است. از طرف دیگر این حوزه، درگیر مسائل حزبی جناحی نشده است.

گودرزی با تاکید بر اینکه ایران منتظر رفع تحریم‌های تسلیحاتی نبوده و در این حوزه پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با تحریم‌ها باید گفت که «عدو سبب خیر شد» به عبارت دیگر با تحریم‌ها توانایی ایران افزایش یافت و به خود مراجعه کردیم و به توانایی در حوزه تولید و تعمیر هم دست یافتیم. به عنوان مثال در زمینه تعمیر موتور F5 از خود سازنده‌ها که آمریکایی هستند، بهتر تعمیر می‌کنیم. لذا در شرایط تحریم توانستیم به این درجه از پیشرفت نظامی و دفاعی، دست پیدا کنیم.

گودرزی در پایان یادآور شد: قبل از این به دلیل تحریم‌ها موتورهای F5 را که آمریکایی هستند، برای ما تعمیر نمی‌کردند چرا که از آمریکا اجازه نداشتند لذا خودمان به دانش تعمیر دست پیدا کردیم. 3

نظر شما