رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات:

نامزدها پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را تا پایان تبلیغات انتخابات رعایت کنند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۹:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۵۸۹۷
نامزدها پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را تا پایان تبلیغات انتخابات رعایت کنند
رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات گفت: در این مرحله از انتخابات با توجه به شرایط موجود در تلاشیم با رعایت دقیق قانون و دستورالعمل های ابلاغی سلامت تک تک رای دهندگان، نامزدها و طرفدارنشان و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی طالبی»، رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور و رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات، در نشست آموزشی فرمانداران و بخشداران و اعضای هیاتهای بازرسی مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این مرحله از انتخابات با توجه به شرایط موجود در تلاشیم با رعایت دقیق قانون و دستورالعمل های ابلاغی سلامت تک تک رای دهندگان، نامزدها و طرفدارنشان و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ کنیم؛ همچنین بتوانیم سلامت کامل انتخابات و صیانت از حقوق تمام بازیگران و ذینفعان اعم از شهروندان، نامزدها، طرفدارن ایشان  و جریانات سیاسی را داشته باشیم.  

طالبی در ادامه خطاب به بازرسین حوزه های انتخابیه گفت: انتظار داریم در تبلیغات بر رعایت مهلت قانونی و نحوه تبلیغات و پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور نظارت کامل داشته باشند و بلافاصله هر گونه تخلف از سوی نامزدها ویا دستگاههای دولتی و غیر دولتی را به هیات مرکزی بازرسی انتخابات گزارش کنند.

وی در همین راستا افزود: بازرسین برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف، کلیه اقدامات نامزدها، دستگاههای اجرایی و کارکنان آنها را رصد کنند.

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات در ادامه از نامزدهای انتخابات خواست تا مراقب سلامتی ملت شریفی که همیشه در تمام عرصه های نظام حضور دارند، باشند و شرایط را به گونه ای مهیا کنند تا پروتکلهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا که توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است، بویژه تا پایان زمان تبلیغات انتخابات رعایت نمایند .

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر بی طرفی دستگاههای اجرایی در قبال نامزدها افزود: به دستگاها و افرادی که مجاز به حضور در کنار نامزدها نیستند، تاکید می شود از قرار دادن امکانات دولتی یا ظرفیتی که به نحوی از بودجه عمومی تامین شده است در اختیار کاندیدای خاص اکیدا خودداری نمایند. البته صدا و سیمای محلی (استانی) حسب ابلاغ ستاد انتخابات کشور و برای حفظ سلامت هموطنان با برنامه ریزی و ایجاد شرایط یکسان برای هر کاندیدا در هر حوزه، مجاز به معرفی برنامه ها و تبلیغات کاندیدها هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازرسان هر حوزه مکلف به گزارش تخلفات در اسرع وقت هستند، گفت: انتخاب بازرسان بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط از اختیارات وزارت کشور است که هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور متولی آن است و هیچ دستگاه یا نهاد دیگری حق چنین کاری را ندارد.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط نحوه بازرسی و نظارت بر انتخابات در قبل، حین و بعد از انتخابات، همان شیوه نامه ای است که در انتخابات دوم اسفند ماه به استانها و اعضاء هیات های بازرسی انتخابات در استانها ابلاغ شده است.

نظر شما