سرپرست وزارت صمت:

عطش خرید خودرو خوابیده است/ تفاوت قیمت کارخانه با قیمت بازار نباید اینقدر باشد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۶۰۰۱
عطش خرید خودرو خوابیده است/ تفاوت قیمت کارخانه با قیمت بازار نباید اینقدر باشد
سرپرست وزارت صمت گفت: امروز برای 40 هزار خودرو که ارائه می کنیم، 200 و خرده‌ای هزار نفر ثبت نام می‌کنند یعنی الان عطش خرید خودرو خوابیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «جعفر سرقینی»، سرپرست وزارت صمت، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آخرین وضعیت خودرو و قیمت آن گفت: اینکه خودرو گران شده به علت بحث‌های روانی است وگرنه تولید ما روزانه 3600 تا است. دو خودروساز بزرگ ما ایران خودرو و سایپا در روز 3600 خودرو تولید می‌کنند و تحویلشان در این مدت نسبت به سال قبل، 3 درصد رشد داشته  است. یعنی 342 هزار تحویل خودرو داشتند اعم از تعهدات قبلی و تعهد جاری، که با تحویل این 342هزار خودرو از اول سال توانستند، حدود 2/ 3 درصد رشد داشته باشند. از اول سال تعهدات خودروسازان گاها 300 تا 400 هزار دستگاه بوده الان تعهدات ایران خودرو حدود 40 هزارتا است. در تولید خودرو مشکل نداریم. مطمئنم با این روند تولید، همه تقاضاها را پاسخ خواهیم داد منتها برای اینکه مردم به خودروی مورد نیازشان برسند، دستور داده شد که سیستم ثبت نام را مداوم و با برنامه انجام دهیم، برای مثال اگر الان ماهی 1 بار قرعه کشی صورت می گیرد، ماهی 3 بار انجام شود تا مردم بتوانند، در قرعه کشی شرکت کنند.

او افزود: ما اولین عرضه خودرو را به صورت قرعه کشی که انجام دادیم برای 40 هزار خودرو، 4میلیون نفر ثبت نام کردند. امروز برای 40 هزار خودرو که ارائه می کنیم،  200 و خرده‌ای هزار نفر ثبت نام می‌کنند یعنی عطش خرید خودرو خوابیده است. تفاوت قیمت کارخانه با قیمت بازار نباید اینقدر باشد. ما 20 و 30 هزار تعهد جاری داریم و جای نگرانی نیست. روزی خودروساز ما 300 هزار تعهد داشت جای نگرانی بود ولی الان روند تعهدات عادی است؛ تولید ما نسبت به سال قبل، 25 درصد رشد داشته است.

سرقینی با اشاره به دپو خودروها بیان کرد: افرادی که می گویند، خودروها دپو می‌شوند برای این است که گران فروشی کنند. ما در خودروسازی، یک تولید تجاری داریم که مستقیم از خط تولید به بازار می‌رود و تولید مکانیکی، آن است که به دلیل کمبود قطعات به انبار رفته و به مجرد تامین قطعه، تجاری‌سازی شده است. خوشبختانه روند خوب است و مطمئن هستم اگر عرضه‌هایمان، بیشتر باشد قیمت‌ها، افت خواهند کرد و هیچ تریدی در این باره ندارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز