سخنگوی دولت:

درخواست عشایر منطقه اردبیل و دشت مغان در کمیسیون حقوقی بررسی ‌شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۲:۲۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۶۰۵۹
درخواست عشایر منطقه اردبیل و دشت مغان در کمیسیون حقوقی بررسی ‌شد
سخنگوی دولت گفت: امروز دولت تصمیم گرفت که ۴۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را از اراضی و املاک شرکت تفکیک کند و این اراضی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا از طریق این وزارتخانه و با کمک استانداری اردبیل در اختیار عشایر و بهره‌برداران عرفی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در جمع خبرنگاران در رابطه  با مصوبات امروز دولت گفت: جایگاه‌داران از مدت ها قبل نسبت به دریافتی خود ناراضی بودند و دراین زمینه انجمن صنفی‌شان این مطالبه را داشتند. امروز دولت تصمیم گرفت از ابتدای سال 1399 حق العمل فروش هر لیتر بنزین و نفت و گاز را به ترتیب 1250 و 700 ریال تعیین کند این افزایش قطعا تأثیری در دریافتی و درآمد، جایگاه‌داران خواهد داشت.

او ادامه داد: سازمان های برنامه و بودجه و هدفمندی از منابع دولت، این پول را تامین خواهند کرد و به هیچ وجه تاثیری در قیمت بنزین نخواهد داشت و هزینه‌ای به استفاده کنندگان از بنزین و گازوییل تحمیل نخواهد شد.

ربیعی گفت: درخواست بسیاری از سوی عشایر منطقه اردبیل و دشت مغان مطرح بود که درباره بخشی از اراضی دلشوره هایی داشتند. با اجرای خصوصی سازی در آن مناطق تعدادی از افرادی که در آنجا به صورت عرفی در زمین ها کار می کردند و زمین‌هایشان مشمول خصوصی سازی شده بود، نگرانی‌هایی داشتند که این موضوع در کمیسیون های مختلف مطرح و کمیسیون حقوقی نیز آخرین بررسی‌های لازم را انجام داد.

او افزود: امروز دولت تصمیم گرفت که ۴۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را از اراضی و املاک شرکت تفکیک کند و این اراضی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا از طریق این وزارتخانه و با کمک استانداری اردبیل در اختیار عشایر و بهره‌برداران عرفی قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز