یادداشت اینستاگرامی محمدرضا عارف به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود طالقانی:

اندیشه و رفتار آیت الله طالقانی می‌تواند الگوی سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی ما باشد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۲۰:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۶۳۶۳
اندیشه و رفتار آیت الله طالقانی  می‌تواند الگوی سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی ما باشد
محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در چهل و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود طالقانی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود به همین مناسبت منتشر کرد؛ اندیشه و رفتار آیت الله طالقانی را الگویی مناسب برای سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن این یادداشت به شرح زیر است:هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگمرد آزادی‌خواه، استبداد‌ستیز و استوار در دفاع از حقوق ملت، آیت‌الله سید محمود طالقانی، ناباورانه و زودهنگام از میان ما رفت. او نماینده‌ی بزرگ سنت سترگ مشروطه‌خواهی ایرانیان در انقلاب اسلامی بود. از سویی احیاگر اندیشه‌ی آیت‌الله محمد حسین نائینی- صاحب تنبیه‌الامه - و از سویی یار و یاور و وفادار به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در به پیروزی رساندن نهضت بود.

تحولات و رخدادهای بعدی انقلاب، به وضوح نشان داد که فقدان آن عزیز نستوه، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای نهضت نو پای ملت و آرمان‌هایش بود.

از طرفی او محل تلاقی آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی بود. هم آزادیخواهان او را مراد و پیر خود می‌دانستند و هم عدالت‌جویان چون پروانه به گردش می‌چرخیدند.

امروز گرچه او در بین ما نیست، اما اندیشه و رفتارش می‌تواند الگوی سیاست‌ورزی انسانی، اخلاقی، دینی و ملی ما باشد. امروز بر ماست که از بزرگانی چون طالقانی بیاموزیم و اندیشه‌های او را محور اتحادمان قرار دهیم.

در سالروز ارتحالش، یاد و خاطره‌ی ایشان و فرزند ارجمندشان سرکار خانم اعظم طالقانی را گرامی داشته، از خدای بزرگ برایشان علو درجات مسئلت می‌نمایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز