الکاظمی برای حل مشکلات با اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۳:۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۶۵۵۹
الکاظمی برای حل مشکلات با اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد
نخست وزیر عراق به‌ منظور حل مشکلات با دولت اقلیم کردستان عراق صبح امروز پنجشنبه وارد اربیل شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، این سفر به دنبال سفرهای متعدد مقامات اقلیم کردستان عراق از جمله «نیچروان بارزانی» رییس و «مسرور بارزانی» نخست وزیر و هیات های مختلف رسمی اقلیم به بغداد صورت گرفته است.
شخصیت های سیاسی در کردستان عراق، سفر «مصطفی الکاظمی» را به اربیل بسیار با اهمیت توصیف کرده اند.
همزمان در بغداد، برخی شخصیت ها و نمایندگان پارلمان عراق از نخست وزیر عراق خواسته اند که از هر گونه امتیازدهی بیشتر تا بازپس گیری مطالبات مالی از اربیل خودداری کند.
بودجه ۲۰۲۰ و پرونده های نفت و گاز و گذرگاه های مرزی، فرودگاه ها و درآمدهای حاصل از آنها و حقوق کارکنان اقلیم به اعتقاد کارشناسان مهمترین پرونده هایی است که در گفت وگوهای نخست وزیر عراق با مقامات محلی اقلیم کردستان عراق بحث و بررسی خواهد شد.


به دلیل پیچیدگی اختلافات بین بغداد و اربیل حول پرونده های مختلف، کارشناسان بعید دانسته اند که این سفر منجر به گشایشی در حل همه این پرونده ها شود اما این گونه گفت وگوها و جلسات را برای کاهش اختلافات و تنش ها میان بغداد و اربیل حائز اهمیت خوانده اند.
الکاظمی روز سه شنبه گذشته در بغداد در جریان دیدار با هیاتی از اقلیم کردستان عراق، بر ضرورت هماهنگی کامل بین بغداد و اربیل در بخش های مختلف برای حل چالش های بزرگ تاکید کرده بود.


در این نشست با تشکیل کمیته های تخصصی و ثانوی با هدف تلاش بیشتر برای حل اختلافات در بخش نفت و گاز و مطالبات مالی اقلیم و برق و گذرگا های مرزی و وام ها موافقت شد.
«مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از الکاظمی در فرودگاه اربیل استقبال کرد و قرار است در این سفر وی با مقامات اقلیم دیدار و گفت وگو کند.

 

نظر شما