رئیس دستگاه قضا:

عدالت باید در عرصه‌های مختلف در اولویت قرار بگیرد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۹:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۶۶۹۱
عدالت باید در عرصه‌های مختلف در اولویت قرار بگیرد
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در قانون اساسی کشور و بیانات مقام معظم رهبری به اجرای عدالت تاکید شده است، گفت: این عدالت باید در عرصه‌های مختلف در اولویت قرار بگیرد و همواره اجرای عدالت در اجرای قوانین و مقررات محور باشد، کم‌کاری در این حوزه موجب خسارت می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  حجت الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی ۲۰ شهریورماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نکاتی که به عنوان مطالبه در این جلسه عنوان شد یادداشت شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پزشکان، پرستاران، گروه‌های جهادی و سایر اقشار در بحث کرونا پای کار آمدند، همچنین در پی مطالبه مقام معظم رهبری مواسات مومنانه برای کمک به محرومان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در اجرای اصول بهداشتی همه آحاد جامعه باید کمک کنند و با کمک به نیازمندان آلام مردم در این شرایط کم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در قانون اساسی کشور و بیانات مقام معظم رهبری به اجرای عدالت تاکید شده است، یادآور شد: این عدالت باید در عرصه‌های مختلف در اولویت قرار بگیرد و همواره اجرای عدالت در اجرای قوانین و مقررات محور باشد، کم‌کاری در این حوزه موجب خسارت می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت و مبارزه با فساد باید از راهبردهای اساسی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب این موضوع را در بیانیه گام دوم و در بیانات خود مورد تاکید قرار دادند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز پرچم عدالت‌خواهی و حق‌خواهی مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است، گفت: همه ما سربازان ایشان در اجرای عدالت هستیم، محوری‌ترین شخصیت ویژگی امام خمینی(ره) نیز عدالتخواهی بود.

وی با بیان اینکه قانون‌مداری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، افزود: قانون‌گذاری حتی اگر کم هم باشد باید ضدارزش دانسته شود، با بی‌عدالتی مخالف هستیم و تک تک مدیران و آحاد جامعه باید خود را به اجرای عدالت آراسته کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید به بی‌عدالتی رسیدگی شود، توضیح داد: مسئولان در عمل باید این مسأله را در دستور کار قرار دهند وگرنه در صحبت‌ها حرف‌های خوبی گفته می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت وجود دارد، عنوان کرد: باید کاستی‌ها شناخته شود و راهکارها برای حل مشکلات مشخص تا به آن‌ها رسیدگی شود، همچنین در مدیریت کشور باید نظارت تعریف شود.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مدیران کنترل داشتن نسبت به وضعیت و ساختارها است، باید ببینیم در برنامه‌های توسعه‌ای قبل چرا برخی از برنامه‌ها به طور کامل اجرا نشده است، تدوین برنامه‌های توسعه‌ای برای مدیران وظیفه ایجاد می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تبعیض‌ها مردم را رنج دهد، عنوان کرد: به قانونگذار و روسای قوه تاکید شده هر کس تفسیر شخصی از قوانین نداشته باشد، اجرای قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است، اجرای قانون نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است

رئیس قوه قضائیه در خصوص معضل بیکاری در چهارمحال و بختیاری و کشور، اظهار کرد: اراده جدی در این استان برای اشتغال وجود دارد و بیکاران آماده برای انجام کار بوده اما نیازمند حمایت هستند، همچنین زمینه‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های نرم‌افزاری و فضای مجازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی از ضروریات است، تاکید کرد: فعال کردن اقتصاد در گردشگری باید مدنظر باشد تا مشکل اشتغال حل شود، همچنین زنجیره تولید و صنایع تبدیلی دست‌یافتنی است.

رئیسی با اشاره به اینکه باید یک کارگروه با نمایندگان مردم استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و استان‌های درگیر در مسائل آب تشکیل شود، عنوان کرد: حرف‌های استان‌ها باید با اسناد و مدارک شنیده شود و معاون قوه قضائیه نیز روح عدالتخواهی است و در نهایت شورای عالی آب در این خصوص تصمیم می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باید تشخیص علمی برای نیازهای آب شرب و کشاورزی با نگاه علمی و کارشناسی بررسی شود، حرف مردم چهارمحال و بختیاری تقسیم عادلانه آب و اجرای عدالت و قانون است، مردم مخالف تخصیص آب به سایر استان‌ها نیستند و این نگاه ارزشمند است.

وی تاکید کرد: فعال کردن شورای عالی آب با حضور نمایندگان ذی‌نفع استان‌ها با یک نگاه علمی و عادلانه باید در دستور کار قرار بگیرد و این اطلاعات باید منتقل شود.

رئیسی  افزود: مسائل و مشکلات باید برای مردم با سخن و گفتار تبیین شود، کمبودها مردم را اذیت نمی‌کند، بلکه تبعیض  بی‌عدالتی مردم را آزار می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه در خصوص مشکلات آلودگی نفتی رودخانه منطقه سرخون در چهارمحال و بختیاری، گفت: کارگروهی توسط وزارت نیرو و نفت برای حل مشکل مردم این منطقه تشکیل شود، مردم نباید با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.

وی در خصوص اخراج کارگران از واحدهای تولیدی، یادآور شد: این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها در این شرایط اقتصادی ایجاد کند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه داشتن ادارات و سازمان‌های حقوقی فعال بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: می‌توان برای بررسی پرونده‌های اقشار و اصناف گوناگون از این ظرفیت استفاده کرد و دستگاه قضا نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه قضا در خصوص مسئله خصوصی‌سازی در کشور، عنوان کرد: اگر این مسئله به درستی اجرا شده بود، شاهد تعطیلی کارخانجات نبودیم، در واگذاری‌ها به بخش خصوصی باید اهلیت سرمایه‌گذار مدنظر قرار بگیرد، همچنین باید با نظارت این مسئله پیگری و اجازه ندهیم رها شود تا این واگذاری موجب رونق و افزایش تولید شود.

وی اضافه کرد: حکم قطعی کشتارگاه جونقان صادر شده است و در دادگاه بدوی تجدیدنظر در حال بررسی است.

رئیسی در پایان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم کشور است، خاطرنشان کرد: با توانمندی‌های موجود در کشور، اعتماد به نفس  و توکل بر خدا باید مشکلات را حل کنیم، این مردم متدین پای کار هستند و تقدیم ۲۴۰۰ شهید در چهارمحال و بختیاری گویای این مسئله است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز