یمن:

مواضع اتحادیه عرب، در راستای همراهی با طرح ‌های خصمانه صهیونیستی است

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۶۷۹۷
مواضع اتحادیه عرب، در راستای همراهی با طرح ‌های خصمانه صهیونیستی است
وزارت خارجه یمن با تأکید بر لزوم اعمال فشار جهت اصلاح واقعی سیاست‌ها و مواضع اتحادیه عرب، تصریح کرد که این اتحادیه عملا بی‌ارزش شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت خارجه یمن اقدامات اتحادیه عرب علیه آرمان فلسطین را محکوم کرد.

این نهاد دیپلماتیک یمن با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد، آنچه موجب انزجار است، این است که اتحادیه عرب دیگر نمی‌تواند محکومیت اقدام امارات را به صورت ظاهری ابراز کند.

شبکه خبری «المسیره» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، این عدم ابراز، بیانگر بی‌ارزشی این اتحادیه و فاصله زیادی است که اتحادیه عرب با اصول امت اسلامی دارد.

در این بیانیه تأکید شد، اتحادیه عرب فقط باعث ناکامی ملتهای اسلامی و کانون مخدوش کردن مواضع و مطالبات والای آنان است.

یمن خاطر نشان کرد، ملتهای عرب باید برای جلوگیری از این انحرافات خطرناک از اصول اسلامی، صدای خود را بالا برده و سخن خود را به گوش همه برسانند؛ به ویژه اینکه طرحهایی وجود دارد که هدف آن، نابودی مسئله نخست مسلمانان (آرمان فلسطین) است.

صنعاء ضمن محکومیت شکست مداوم اتحادیه عرب در دفاع از آرمان فلسطین، تصریح کرد، موضع منفی این اتحادیه در راستای همراهی بسیاری از کشورها با این طرحهای خصمانه است که «دشمن صهیونیستی با جرأت تمام و بدون هیچ گونه ترس و نگرانی، آن را مطرح می‌کند».

یمن ضمن درخواست برای تلاش و اعمال فشار جهت اصلاح واقعی سیاستها و مواضع اتحادیه عرب، تأکید کرد، این فشارها باید به گونه‌ای باشد که قطب نما به سمت اهدافی تنظیم شود که این اتحادیه به خاطر آن شکل گرفته است و مسائل مهم امت اسلامی، حفظ شود.

در این بیانیه، تأکید شد که موضع یمن در قبال مظلومیت فلسطین، اصولی و ثابت است و این کشور در مبارزات مشروع ملت فلسطین برای آزادسازی خاک این کشور، در کنار این ملت قرار خواهد داشت.

اتحادیه عرب شامگاه چهارشنبه طرح فلسطین در محکومیت عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را رد کرد. ریاض المالکی وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت در این جلسه مانع صدور بیانیه‌ای شده که به سود امارات باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز