عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم:

ایران تحت تاثیر ۱۱ سپتامبر قرار نگرفت/ در حادثه برج‌های دوقلو آمریکایی‌ها خودزنی کردند

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۵:۳۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۶۸۹۵
ایران تحت تاثیر ۱۱ سپتامبر قرار نگرفت/ در حادثه برج‌های دوقلو آمریکایی‌ها خودزنی کردند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: ایران تحت تاثیر 11 سپتامبر قرار نگرفت و آمریکایی‌ها در این موضوع، خودزنی کردند.

«منصور حقیقت‌پور»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، در واکنش به اینکه با روشن شدن ابعاد حادثه 11 سپتامبر و نقش عربستان در این حادثه، چرا آمریکا به جای حمله به عرستان به افغانستان حمله کرد؟ به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: آمریکایی‌ها با به کارگیری عناصر سعودی در حادثه 11 سپتامبر خودزنی کردند، مبنای خودزنی این بود که آمریکایی‌ها تحلیلی ارائه بدهند که از طریق آن تحلیل، تهدید به وجود آمده را به فرصت تبدیل کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها از فرصت بدست آمده توسط 11 سپتامبر پرش استراتژیک نظامی را طراحی کردند که به موجب آن در قرقیزستان، قفقاز، ترکمنستان، افغانستان و غیره مستقر شوند، لذا این حادثه حاصل تبانی‌های آمریکا بود.

حقیقت‌پور ادامه داد: یکی از دلایلی که حادثه 11 سپتامبر به صورت جدی در صحنه بین‌الملل پیگیری نشد این بود که آمریکایی‌ها، طراح و مهندس آن بودند در نتیجه نمی‌توانند خودشان و همدستانشان را محکوم کنند و همان برخوردی که با افغانستان و عراق کردند، با اینها هم انجام بدهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در رابطه با آثار حادثه 11 سپتامبر بر نظام بین‌الملل تصریح کرد: نهادهای پیگیر این قبیل حوادث در نظام بین‌الملل از قبیل رسانه، دادگاه، شورای امنیت و غیره همگی تحت کنترل آمریکا هستند. آمریکا در ابتدا موجی ایجاد کرد که مشکوک نباشد، این کشور علی‌رغم اینکه متوجه شد این حادثه توسط عربستان به وجود آمده است اما به دلیل اینکه در پشت صحنه با یکدیگر هماهنگ بودند هیچ اقدام تنبیهی و بازدارندگی برعلیه آن انجام نداد.

حقیقت‌پور در خصوص تاثیر حادثه 11 سپتامبر و تبعات آن بر ایران اظهار کرد: ایران تحت تاثیر این حادثه قرار نگرفت، حتی خود آمریکایی‌ها هم از این قضیه سود نکردند، هزینه‌ها و خساراتی که در حمله به افغانستان و عراق به آمریکا وارد شد، مهر تائیدی بر این ضرر کردن آمریکاست.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای خروج از افغانستان است همچنن که ترامپ چندین بار اعلام کرده که خواهان خروج از افغانستان و عراق است. آمریکا فراموش کرده که امروزه راه تنبیه کشورهایی که مرتکب تخلف سیاسی و اقتصادی شدند، لشکرکشی نظامی نیست و تصور کردند مانند زمان جنگ اول و دوم جهانی با لشکرکشی می‌توانند در سقوط کشورها شرکت کنند و شریک پیروزها شوند. 2/5

نظر شما