حکم قاضی آمریکایی برای ادای شهادت شهروندان عربستانی درمورد یازده سپتامبر

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۹۵۳
حکم قاضی آمریکایی برای ادای شهادت شهروندان عربستانی درمورد  یازده سپتامبر
یک قاضی فدرال آمریکایی طی حکمی به دولت عربستان سعودی دستور داد شرایط برای ادای شهادت 24 مقام این کشور در ارتباط با حوادث یازده سپتامبر را فراهم سازد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سارا نتبورن» قاضی فدرال در آمریکا به دولت عربستان سعودی دستور داد شرایط را برای ادای شهادت 24 مقام کنونی و سابق این کشور درخصوص حوادث یازده سپتامبر سال 2001 فراهم کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «تی‌آرتی»، از جمله این مقامات می‌توان به شاهزاده «بندر» سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا و مسئول کارکنان این سفارت اشاره کرد. نکته جالب این است که این شخصیت معروف دربار سعودی‌ها به خاطر روابط خوبی که با دولت وقت آمریکا داشت «بندر بوش» لقب گرفته بود.

سخنگوی خانواده‌های قربانیان حملات یازده سپتامبر در این باره گفت، صدور چنین حکمی «بازی را تغییر خواهد داد».

وی افزود: «این قابل توجه ترین حکمی است که درخصوص این پرونده دیده‌ایم و مقارن شدن زمان اعلام آن با زمان سالگرد این حادثه بهترین اتفاق بود. خانواده‌ها از این اقدام خرسند هستند».

نتبورن در حالی این حکم را صادر کرده است که روابط میان واشنگتن و ریاض به خاطر قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی نشریه «واشنگتن پست» روابط دو کشور را تا حدی خدشه‌دار کرده است.

یازدهم سپتامبر سال 2001 سه هواپیمای ربوده شده خطوط هوایی آمریکا، با مرکز تجارت جهانی و پنتاگون برخورد کرده و هواپیمای چهارم که قصد داشت خود را به کاخ سفید بکوبد به دست مسافران افتاده و نهایتاً سقوط کرد.

نظر شما