تلاش وکلای قاتل جورج فلوید برای تبرئه موکل

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۲۰:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۶۹۶۰
تلاش وکلای قاتل جورج فلوید برای تبرئه موکل
اولین جلسه دادگاه متهم اصلی قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی در حالی قرار است امروز (جمعه) به وقت محلی برگزار شود که وکلای وی در دادگاه برای تبرئه موکل خود تلاش خواهند کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "درک شووین" پلیس و عامل قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی قرار است امروز جمعه (به وقت محلی) برای اولین بار در دادگاه برای رسیدگی به پرونده قتل وی حضور یابد.

این در حالی است که انتظار می‌رود وکلای وی در جلسات دادگاه برای تبرئه کردن موکل خود استدلال کنند که فلوید در زمان دستگیری و قتل مواد مخدر مصرف کرده و به دلیل مصرف بیش از حد فنتانیل جان خود را از دست داده است.

در کنار شووین قاتل فلوید، سه افسر دیگر شهر مینیا پولیس نیز قرار است در دادگاه حضور یابند تا به اتهام کمک به قتل درجه دوم آنان نیز رسیدگی شود.

دادستان‌های آمریکا در تلاش هستند تا برگزاری دادگاه چهار متهم قتل فلوید را در یک زمان برگزار کنند اما وکلای متهمین اصرار دارند که جلسات دادگاه هر یک از متهمین به صورت جداگانه انجام شود.

وکلای متهمین همچنین درخواست تغییر محل برگزاری جلسات دادگاه را کرده‌اند.

به دنبال قتل بی‌رحمانه فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط خشونت پلیس موجی از اعتراضات مردمی به بی‌عدالتی در کشور و مخالفت با رفتارهای خشونت آمیز پلیس در سراسر آمریکا به راه افتاده و با گذشت بیش از سه ماه همچنان برخی از شهرهای از جمله پورتلند شاهد اعتراضات ضد نژادپرستانه است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را به پورتلند فرستاده اما این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.

شهردار پورتلند هفته گذشته در یک کنفرانس خبری خطاب به ترامپ گفت: این شما بودید که برتری‌جویان سفیدپوست را «آدمهای خوب» خواندید، شما بیش از هر چهره (سیاسی) دیگری در عصر حاضر باعث اختلاف در آمریکا شده‌اید، و حال شما از من می‌خواهید که خشونتی که شما مسبب آن هستید را متوقف کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز