وزیر خارجه افغانستان:

خواستار برقراری آتش‌بس در سراسر کشور هستیم

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۹۶۲
خواستار برقراری آتش‌بس در سراسر کشور هستیم
وزیر امورخارجه افغانستان در خصوص مذاکرات صلح بین افغانی که فردا شنبه در دوحه قطر برگزار می شود، گفت که در دور نخست مذاکرات، خواهان آتش‌بس در تمام مناطق افغانستان هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد حنیف اتمر به الجزیره قطر گفت که مذاکرات صلح میان گروه‌های افغانی یک فرصت ارزشمند برای برقراری صلح در این کشور است.

همزمان نیز خبرگزاری فرانسه شامگاه جمعه از از ورود "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه آمریکا به دوحه خبر داد.

وی پیش از ورودش به دوحه قطر که از فردا میزبان مذاکرات ین افغانی است گفت که این مذاکرات فرصت تاریخی برای افغانستان است تا به چهار دهه جنگ و خونریزی در این کشور پایان دهند و آنها نباید این فرصت را از دست بدهند.

مذاکره کنندگان دولت افغانستان  برای شرکت در گفت و گوهای صلح با طالبان ، روز جمعه کابل را به مقصد دوحه ترک کردند.

گروه طالبان نیز روز پنجشنبه "آمادگی" خود را برای آغاز گفت و گوهای صلح با دولت افغانستان اعلام کرد، مذاکراتی که پس از به تعویق افتادن شش ماهه، قرار است، از فردا شنبه در دوحه قطر برگزار شود.

وزارت امور خارجه قطر نیز پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوحه میزبان مذاکرات صلح افغانستان خواهد بود که قرار است میان هیات دولت این کشور و گروه طالبان از ۱۲ سبتامبر (۲۲ شهریور) آغاز شود.

در این بیانیه آمده است: این مذاکرات مستقیم بین طیف‌های مختلف مردم افغانستان گامی جدی و مهم به سمت برقراری صلح پایدار در این کشور و به ویژه پس از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان در آغاز سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

رییس جمهوری افغانستان نیز در این باره گفت: ما مقدمات لازم را برای تحقق صلح در کشور فراهم کردیم و هیات ما آماده است که فردا عازم قطر شود.

نظر شما