فرمانده کل ارتش:

هرگز جمهوری اسلامی ایران را مورد آزمایش قرار ندهید/ از پهپاد ایرانی کمان در نقش یک بمب افکن، به خوبی استفاده شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۹:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۱۰۷
هرگز جمهوری اسلامی ایران را مورد آزمایش قرار ندهید/ از پهپاد ایرانی کمان در نقش یک بمب افکن، به خوبی استفاده شد
فرمانده کل ارتش گفت: نیروی هوایی شلیک موشک‌های هوابه سطح، بمباران‌ها و پشتیبانی از نیروهای عمل کننده را با هماهنگی خوب انجام داد و به خوبی از پهپاد ایرانی کمان در نقش یک بمب افکن استفاده کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پایان رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش که از پنجشنبه هفته گذشته در منطقه جنوب کشور از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شده است، گفت: آنچه شاهد بودیم یک رزم مشترک نیروهای چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود که الحمدالله با هماهنگی بسیار خوبی تقریبا به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود رسید.

وی با بیان اینکه در این رزمایش موفق شدیم زیردریایی ها و پهپادهای ساخت ایران را براساس ماموریت های تعریف شده و با موفقیت وارد عملیات کنیم، افزود: زیردریایی ایرانی فاتح با توانمندی های عملیاتی بالا و قوس در آبهای آزاد و همچنین پهپاد دوربرد ایرانی سیمرغ با استمرار پروازی بالا، دست بلند نظام در صیانت از استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی هستند که به زیبایی در این رزمایش و در سازمان رزم جدید ارتش بکار گرفته شدند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: پرتاب‌ موفق موشک های ایرانی اعم از ساحل به دریا، سطح به سطح و هوا به سطح همه در بردهای مختلف نیز از جمله اقدامات خوب رزمایش بود.

امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش نیز ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داد، گفت: نیروی هوایی شلیک موشک‌های هوابه سطح، بمباران‌ها و پشتیبانی از نیروهای عمل کننده را با هماهنگی خوب انجام داد و به خوبی از پهپاد ایرانی کمان در نقش یک بمب افکن استفاده کرد.

وی ادامه داد: پدافند هوایی هم ماموریت‌های واگذار شده را از جمله پرنده‌هایی که به عنوان هدف برای آن در نظر گرفته شده بود با موفقیت و با استفاده از سلاح های تماما بومی توسط جوانان پدافند هوایی ساقط کرد والبته قاطعانه از ورود انواع پرنده های بدون سرنشین و با سرنشین بیگانه از جمله آمریکایی در منطقه رزمایش ممانعت کرد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به محوریت نیروی دریایی ارتش در این رزمایش و اجرای بسیاری از ماموریت‌های تاکتیکی تمرین شده توسط این نیرو در هماهنگی با سایر نیروها، عنوان کرد: مهمترین بخش فعالیت نیروی دریایی در این رزمایش که با همکاری عناصری از نیروی زمینی و پوشش پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش انجام شد، تهاجم آب خاکی بود که برابر طراحی های انجام شده به بهترین نحو ممکن انجام شد.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: اقدامات رزمایش، تحت فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش با دقت تمام و برنامه‌ریزی های دقیق و کامل صورت گرفت و تمام آنچه پیش بینی شده بود با موفقیت انجام شد که باعث خوشحالی است.

وی با اشاره به دیگر طراحی‌های صورت گرفته در این رزمایش، اظهار داشت: سامانه های ارتباطی در لایه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین سامانه های جنگ الکترونیک هم در دفاع و هم در آفند ماموریت‌های متنوعی را به خوبی انجام دادند.

فرمانده کل ارتش با تقدیر از رزمندگانی که این رزمایش را در وسعت زیاد و با دقت و اثربخشی مطلوب اجرا کردند، درباره پیام‌های رزمایش گفت: از دیگر نقاط قوت رزمایش ذوالفقار 99 این است که بخش قابل توجهی از اعضای رزمایش جوانان ما هستند، این اعتماد به نفس به جوانان ترزیق می شود که می توانند در برابر هر قدرتی با اقتدار تمام بایستند و از آرمان هایشان دفاع کنند یک پیام و اتفاق خوب است.

امیر سرلشکر موسوی پیام این رزمایش به مردم کشورمان را پیام قوت قلب و اطمینان از آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از حدود و ثغور کشور، دفاع از منافع ملی و آرمان ها برشمرد و عنوان کرد: پیام این رزمایش برای بدخواهان و کسانی که در ذهنشان فکرهای بد را پرورش می‌دهند این است که هرگز جمهوری اسلامی ایران را مورد آزمایش قرار ندهند و محاسبات غلط خود را دنبال نکنند چرا که با پاسخ پشیمان کننده مواجه می‌شوند که بخشی از آن را به اندازه ای که امکان نشان دادن داشت نشان دادیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه حتی با یک سال گذشته هم نیستند، خاطرنشان کرد: به طور مرتب صنایع دفاعی و دانشگاه‌های ما کمک می‌کنند و تجهیزات جدید و به روز تولید می‌شود و هماهنگی‌ها بیشتر می‌شوند و الحمدالله امروز در بهترین نقطه آمادگی هستیم.

فرمانده کل ارتش در خاتمه ضمن تشکر از همراهی و همدلی صبورانه هموطنان خونگرم خطوط سواحل مکران از بندرعباس تا چابهار بویژه مردم عزیز جاسک در این چند روز که همیشه به عنوان پشتوانه ای قوی برای ارتش در این منطقه هستند،  از اصحاب رسانه برای حضور و پوشش رسانه ای رزمایش تشکر کرد و حرکت رسانه ها را برای انتشار اخبار و تصاویر رزمایش اقدامی ارزشمند و در جهت تقویت اقتدار ملی عنوان کرد.

نظر شما