نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

برخی کشورها در خانه‌های شیشه‌ای خود در حال پرتاب کردن سنگ به همسایه هستند/ برخی دولت‌های عربی ضرر خواهند کرد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۵:۴۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۷۴۸۲
برخی کشورها در خانه‌های شیشه‌ای خود در حال پرتاب کردن سنگ به همسایه هستند/ برخی دولت‌های عربی ضرر خواهند کرد
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی گفت: دولت های عربی در این معامله ضرر خواهند کرد و رژیم اشغالگر قدس به اهداف خود نخواهد رسید زیرا کشورهای مهم منطقه در سال های گذشته، نشان داده اند عامل ثبات و پایداری در منطقه هستند و با اهداف رژیم صهیونیستی، همراهی نمی کنند.

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نماینده مردم اصفهان و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موضوع تازه ای نیست اما از دیدگاه شما چرا در این شرایط بحرین هم به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل رفت، گفت: ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر یکجانبه گرایی را با شدت بیشتری در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس دنبال می کند و همین امر سبب شده تا هم پیمانان اروپایی آمریکا از این کشور، گلایه هایی داشته باشند و در برخی موارد حتی با آمریکا همراهی نکنند. کشورهای کوچک منطقه خلیج فارس که در پازل رفتاری ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند تحت فشار آمریکایی ها، نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام کردند و همین امر موجب شد تا فاصله میان ملت های عرب و دولت های عمدتا وابسته این کشورها به صورت روزافزون، افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا در منطقه حضور یابد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند و ترامپ هم هدفش، این است تا به صهیونیست ها، امتیازهای لازم را داده باشد تا بتواند در مسائل داخلی امتیازهایی را بگیرد. آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با فشارهایی که در این مدت وارد کرده اند، عملا به روند بیداری اسلامی و آگاه سازی ملت ها در ماه ها و دوره های آینده کمک می کنند، عملا آمریکا و اسرائیل عکس چیزی که به دنبال آن هستند را به دست خواهند آورد. سال هاست که موضوع رویارویی با رژیم صهیونیستی به عنوان یک مطالبه عمومی ملت ها بوده است و اکنون دولت های هم پیمان آمریکا برخلاف میل ملت ها، عمل می کنند و این موضوع می تواند برای آنها خطرناک تمام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: دولت های عربی در این معامله ضرر خواهند کرد و رژیم اشغالگر قدس به اهداف خود نخواهد رسید زیرا کشورهای مهم  منطقه در سال های گذشته، نشان داده اند عامل ثبات و پایداری در منطقه هستند و با اهداف رژیم صهیونیستی، همراهی نمی کنند. برخی کشورها در خانه های شیشه ای خود در حال پرتاب کردن سنگ به همسایه هستند و طبیعی است که این روند به ضرر خود آنها تمام خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: جمهوری اسلامی با دقت چنین تحرکاتی را رصد می کند و در تعاملات آتی و فعلی موضوعات روابط خارجی را با دقت و براساس منافع ملی خود، دنبال می کند. کشورهایی که برخلاف منافع ملی ایران عمل می کنند در مناسب آتی و برنامه ریزی های آینده کشور ما جایگاهی، نخواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز