چهره سیاسی اصلاح‌طلب:

کسی که همواره به دنبال پُست و موقعیت باشد طبعا اصلاح‌طلب نیست/ یکی از مطالبات اصلاح‌طلبان اصلاح قانون اساسی است

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۵:۲۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۸
کسی که  همواره به دنبال پُست و موقعیت باشد طبعا اصلاح‌طلب نیست/  یکی از مطالبات اصلاح‌طلبان اصلاح قانون اساسی است
چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح طلبی یک تفکر است و هر کسی عمیقا با این تفکر باشد اصلاح طلب است وگرنه اگر به دنبال مقام، پست، مال و موقعیت باشد طبعا اصلاح طلب نیست.

«ناصر قوامی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این باره که برخی این بحث را مطرح می‌کنند که به اصلاحات امیدوارند اما به اصلاح طلبان امیدوار نیستند، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اصلاح‌طلبی، منحصر به افراد نیست بلکه یک تفکر است و این تفکر را هر کسی داشته باشد اصلاح‌طلب است. به بیانی هر فرد اصلاح‌طلبی بر این باور است که نظام احتیاج به اصلاحات دارد وگرنه اگر اصلاحات نباشد، ممکن است نظام دچار مشکلات بسیاری شود.

او افزود: بنابراین اصلاح طلبی یک تفکر است و هر کسی هم که به طور عمیق به این تفکر اعتقاد داشته باشد، اصلاح طلب است. حال ممکن است برخی آقایان بگویند ما به اصلاح‌طلبان اعتقاد نداریم یا به اصلاحات اعتقاد داریم ممکن است که اینها هم اعتقادی به اصلاح طلبی ندارند در غیر این صورت هر کسی اعتقادش به این باشد که کشور در عرصه های مختلف از جمله قانون اساسی نیاز به اصلاحات دارد، اصلاح‌طلب است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در واقع قانون اساسی باید اصلاح شود برای اینکه رعایت حقوق مردم در قانون اساسی، نقش و قدرت به طور عادلانه تقسیم نشده است. از این رو یکی از مطالبات اصلاح‌طلبان اصلاح قانون اساسی است. درباره اصلاح قوانین موضوعه باید گفت که ما قوانین زیادی درباره جرم داریم که اگر این قوانین حذف شود تا حدودی جرم‌زدایی صورت می‌گیرد و  در نتیجه، جمعیت کمتری در دادگستری و راهروهای دادگستری می‌ایستند.

قوامی بیان کرد: اینها همه جزو اصلاحات هستند یعنی کسی که عمیقا به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد داشته باشد او اصلاح طلب است اما کسی که شعار می‌دهد اصلاح‌طلب هستم و اصلا  مفهوم اصلاح‌طلبی را درک نمی‌کند، کسی هم به او هم نمی‌تواند اعتقاد و اعتماد داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد اصلاح طلبان به گونه‌ای بوده که برخی تفکر اصلاحات را زیر سوال ببرند؟ تصریح کرد: بخش عظیمی از این افراد اصلاح طلب از جمله بنده واقعا به دنبال اصلاحات هستند. از نظر بنده کشور نیاز به اصلاحات دارد و اگر در کشور اصلاحات صورت نگیرد، استبداد را در پی دارد. به عنوان مثال اگر شاه مجلس و دولت را فرمایشی نکرده بود و دولت و مجلس را به دست مردم می‌داد و یا دست به اصلاحات سیاسی می‌زد با اعتراض مردم مواجه نمی‌شد.  شاه اصلاحات را انجام نداد و مردم هم شورش کردند و حکومت شاهنشاهی فرو پاشید.

ناصر قوامی اضافه کرد:  اصلاحات بهترین راه و تنها راهی است که افراد متفکر پیشنهاد می‌کنند، حال اینکه ما می‌گوییم برخی اصلاح‌طلب نیستند به این دلیل است که به هر حال عده‌ای هستند که تلاش دارند به جاه و مقام دنیایی برسند که در واقع، نه ما، نه مردم اینها را اصلاح‌طلب، نمی‌دانیم. بنابراین اصلاح طلبی یک تفکر است و هر کسی عمیقا با این تفکر باشد اصلاح طلب است وگرنه اگر به دنبال مقام، پست، مال و موقعیت باشد طبعا اصلاح طلب نیست.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز