منابع یمنی فاش کردند؛

حضور کارشناسان اسرائیلی در یمن برای ساخت پایگاه نظامی

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۲۱:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۵۴۸
حضور کارشناسان اسرائیلی در یمن برای ساخت پایگاه نظامی
استاندار جزیره سقطری یمن اعلام کرد امارات، کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره راهبردی فرستاده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از  اسپوتنیک، «هاشم سعد السقطری» استاندار جزیره سقطری یمن اعلام کرد که امارات، کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره راهبردی فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه این جزیره در طول تاریخ حضور متجاوزان را نپذیرفته است، افزود: بزودی مطامع کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن و نیز آمریکا و اسرائیل در این جزیره هم ناکام خواهد ماند.

هاشم سعد السقطری تاکید کرد: امارات از زمان آغاز تجاوز به یمن برای ایجاد پایگاه نظامی و تشکیل شبه‌نظامیان جهت بر هم زدن امنیت و ثبات سقطری تلاش می‌کند به ویژه اینکه این جزیره از اهمیت استراتژیک در اقیانوس هند برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش‌های امارات برای ایجاد پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی، گفت: ابوظبی خدمات زیادی به اسرائیل در منطقه کرده است و یمن میزان و حجم روابط بین ابوظبی و تل‌آویو را نمایان کرد.

استاندار سقطری ضمن تمجید از مخالفت مردم سقطری با عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی، تاکید کرد: آزادگان سقطری نقش برجسته ای در آشکار کردن طرح های اشغالگران اماراتی و اسرائیلی دارند و طرحهای متجاوزان را در هم خواهند شکست.

وی بیان کرد: تمامی تحرکات امارات و اسرائیل در این استان با همدستی عربستان سعودی است. عربستان حضور نظامی استعماری در سقطری دارد. ریاض، ژانویه گذشته کارشناسان آمریکایی را به منظور بررسی امکان ایجاد پایگاه‌های نظامی به سقطری اعزام کرد و امروز نیز امارات کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره اعزام کرده است.

هاشم سعد السقطری تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل و در ورای آن عربستان و امارات در سقطری، در سایه بیداری و آگاهی قوی ساکنان آن، جایی نخواهند داشت.

نظر شما