عملیات الحشد الشعبی علیه داعش آغاز شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۲:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴۳
عملیات الحشد الشعبی علیه داعش آغاز شد
فرماندهی سازمان «الحشد الشعبی» در «الانبار» از آغاز عملیات امنیتی و نظامی برای تعقیب و شناسایی تروریست‌های داعش در چند منطقه از این استان در غرب عراق خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه این فرماندهی آمده است که صبح امروز (یکشنبه) نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عملیاتی با عنوان «الفتح المبین» را با هدف نابودی عناصر گروه تروریستی داعش در استان الانبار آغاز کردند.
در این باره «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشدالشعبی در استان الانبار گفت که این عملیات در 8 محور اصلی و با حضور 5 تیپ بسیج مردمی عراق علیه داعش انجام می‌شود.
وی افزود که هدف از این عملیات جست‌وجو و بازرسی مناطقی است که گزارش‌های امنیتی نشان دهنده حضور شماری از تروریست‌های داعش در آنها است.
این فرمانده الحشدالشعبی ادامه داد که تروریست‌های داعش در روزهای گذشته چند عملیات در استان الانبار انجام داده‌اند و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که آنها در منطقه عملیاتی پنهان شده‌اند.
مصلح اضافه کرد که در این عملیات نیروی هوایی عراق نیز از نیروهای عمل کننده سازمان الحشد الشعبی پشتیبانی خواهد کرد.  
عراق پس از بیش از سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.
با این حال بقایای این گروه تروریستی همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی در مناطق دور افتاده در شمال، شرق و غرب عراق هستند.
استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین» و الانبار از کانون‌های فعالیت و تحرک گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می‌رود.
نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار ماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده، ده‌ها عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز